اجتماعی

مدیران شهرداری فرآیند الزام مالکان به ایمن‌سازی را بیاموزند

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا در جریان سی و سومین جلسه کمیته ایمنی تحت عنوان شهر ایمن، به منظور بررسی ساختمان های ناایمن منطقه ۲۱ در ستاد مدیریت بحران این منطقه، اظهار داشت: ساختمان های ناایمن شهر تهران از ۱۲۹ ساختمان به ۱۱۹ ساختمان رسیده و بنا داریم با برگزاری منطقه ای جلسات کمیته مدیریتی بحران، در ایمن‌سازی ساختمان ها سرعت ایجاد کنیم.
مهدی بابایی با بیان اینکه منطقه ۲۱ رتبه هفدهم را از نظر رفع خطر دارد، اظهارداشت: متاسفانه روند ایمن سازی این منطقه به کندی پیش می‌رود که شهردار منطقه باید در این خصوص تدبیری بیاندیشد.
بابایی با بیان اینکه در منطقه ۲۱ تهران، ۶ ساختمان ناایمن و بحرانی، ۲۷۷ ساختمان پرخطر و ۵۵۴ ساختمان میان خطر وجود دارد، اظهارداشت: بیشتر ساختمان های بحرانی این منطقه مربوط به سازمان ها و نهادها است.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به ساختمان های بحرانی عنوان کرد: هلدینگ خودکفایی آزادگان، شرکت صنایع نساجی هلال ایران، سازمان اموال تملیکی، انبارهای حدادی، کارخانه ارج ساختمان های بحرانی هستند که به زودی ایمن‌سازی انجام و اخبار خوبی به شهروندان می رسد.
ضرورت همکاری مالکان ساختمان های ناایمن با کارشناسان آتش نشانی
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، گفت: هدف کمیته ایمنی، تعطیلی کسب و کار شهروندان نیست، بلکه افزایش ایمنی و به صفر رساندن حوادث است که باید با همکاری آتش نشانی و شهرداری های مناطق انجام شود.
بابایی با انتقاد از اینکه بسیاری از ساختمان های ناایمن این منطقه‌ به کارشناسان آتش نشانی اجازه ورود و بررسی وضعیت را نمی دهند، از نهادهای مختلف خواست تا به جهت افزایش ایمنی و کاهش بحران در شهر تهران، با کارشناسان آتش نشانی همکاری کنند.
ایمن سازی را از ساختمان های شهرداری شروع کنید
عضو شورای اسلامی شهر تهران تعداد ساختمان های شهرداری این منطقه را ۵۱ ساختمان عنوان کرد و گفت: از همه این ساختمان ها بازدید شده که متاسفانه برخی ساختمان ها سیستم اطفای حریق ندارند و مشکلات ایمنی دارند که شهرداری موظف به رفع آنها شده است.
وی تاکید کرد که ابتدا ایمنی در مناطق از ساختمان های شهرداری شروع شود.
بابایی درباره ساختمان های درمانی واقع در این منطقه نیز گفت: این منطقه ۱۹ مرکز درمانی دارد که در بحث ساختمان های درمانی نگرانی جدی وجود ندارد‌.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بحث مدارس نیز ۳۳ مدرسه شناسایی و بازدید شده است، گفت: بسیاری از مدارس شهر تهران فرسوده هستند و اخطارهای آتش نشانی به آنها ارائه شده که ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشد.
مهدی بابایی با بیان اینکه در این منطقه موضوع حوادث به دلیل سقوط درختان زیاد است، گفت: در این خصوص طرحی نیز در کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورا در دست بررسی است که درختان خشک در سطح شهر تهران تعیین تکلیف می شوند و مشکل رفع خواهد شد.
بابایی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات سلبی برای حفظ ایمنی شهروندان، حادثه پلاسکو را یادآوری کرد و گفت: مدیریت شهری باید از حوادث دلخراش گذشته درس عبرت گرفته و تلاش کند که حوادث در تهران به صفر برسد.
تخصیص صددرصدی اعتباری سازمان آتش نشانی
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عوارض ایمنی برای آتش نشانی هزینه می شود، گفت: تا کنون صد درصد اعتبار این سازمان تخصیص یافته است.
وی، ایمنی را یکی از ارکان مهم توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: که اگر دغدغه ایمنی نداشته باشیم، پیشرفت معضلاتی ایجاد می کند.
بابایی با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران باید توسعه فرهنگ شهروندی باشد، تاکید کرد: در کنار آموزش به شهروندان، نیاز به آموزش مدیران در حوزه ایمنی نیز مشاهده می شود که چگونه با ناایمن مواجهه داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این توقع از سازمان مدیریت بحران وجود دارد که مدیران مناطق و نواحی، از تعاملات با سایر نهادها از جمله قوه قضاییه در حوزه ایمنی مطلع باشند.
به گفته وی اکنون قوه قضاییه از جایگاه مدعی العموم به موضوع ایمنی ورود کرده است.
بررسی ارائه تخفیفات عوارضی به دریافت کنندگان تأییدیه ایمنی
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حداقل های ایمنی باید در مراکز عمومی از جمله مدارس رعایت شود، از بررسی ایجاد رویکرد تشویقی برای ساختمان های که ایمنی را رعایت می کنند و تاییدیه ایمنی می گیرند، خبر داد و گفت: می توانیم تخفیفاتی را در حوزه مختلف برای شهروندانی که تاییدیه ایمنی از آتشنشانی دریافت کرده اند، اعمال کنیم که این موضوع نیازمند بررسی است.
تقدیر از مادر شهیدِآتش نشان
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در این جلسه از مادر شهید خورشیدی، شهیدِ آتش‌نشان که سال ۹۷ در عملیات اطفای حریق به درجه رفیع شهادت نائل شد، تقدیر کرد و یاد و نام شهدای آتش نشان را گرامی داشت.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا