اجتماعی

چمران: هنر سینما می تواند با جذابیت ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را به نسل‌ها معرفی کند

به گزارش ساختمان آنلاین:    نودو یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور اعضای شورای ششم و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که بعنوان میهمان این هفته صحن در این جلسه حضور داشتند، برگزار شد.
مهدی چمران در آغاز این جلسه ضمن گرامیداشت 19 شهریور سالروز وفات آیت الله سید محمود طالقانی معروف به ابوذر زمان و نخستین امام جمعه تهران گفت: این شخصیت ارزنده یکی از روحانیون مبارزی بود که سالهای سال عمر خود را در زندان طاغوت گذرانده و مبارزات وی زبانزد بود.
وی اظهار داشت: آیت الله طالقانی یک عالم جلیل القدر و یک مبارز نستوه بود که بنده سعادت داشتم در مسجد هدایت درس تفسیر قرآن این مرد بزرگ را درک کنم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با گرامیداشت یاد و خاطر دومین شهید محراب اظهار داشت: روز 20 شهریور سالروز شهادت آیت الله مدنی است که ایشان هم با سابقه مبارزات طولانی در آذربایجان و حتی در مناطقی که تبعید شده بود دست از ترویج انقلاب اسلامی بر نداشتند و در نهایت در چنین روزی به دست منافقین کوردل  در روز جمعه و در حین رجعت به نماز جمعه به شهادت رسیدند.
چمران در ادامه هم با اشاره به روز 21 شهریور که به نام روز سینما نامگذاری شده است ضمن تقدیر از هنرمندان کشور بیان داشت: معتقدیم از مسیر سینما براحتی و با جذابیت های بیشتری میتوان بسیاری از مسائل بویژه موضوعات مهمی همچون انقلاب اسلامی را به نسل های فعلی و آینده این مرز و بوم بازگو کرد بطوریکه این تصویر برای نسل ها گویا و مانا  نگه داشته شود.
وی در ادامه به اهمیت والای هنر اشاره کرد و افزود: زمانیکه ما از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای تخستین بار با مقام معظم رهبری دیدار کردیم ایشان به استفاده از سینما، ادبیات، شعر، تاتر و نظایر آن و بطور کلی مسائل مربوط به هنری تاکید کردند و گفتند که مقوله هنر میتواند در پایداری و ماندگار کردن  و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم باشد.
نماینده مردم شهر تهران در شورا ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اهتمام ویژه ای به مقوله هنر دارند بطوریکه در این جلسه اشاره ای به کتاب هایی همچون بینوانان و اثرات نویسندگان دیگر مانند تولستوی و… شد، عطف به این مضمون که این هنرمندان توانستند با ابزاری مانند هنر کتاب نوشتن ماهیت و یک واقعه ای را ماندگار کنند.
 چمران با بیان اینکه در همان سال حرکت هایی نیز در این مقوله شکل گرفت، بطوریکه در 1 سال حدود یکصد جلد کتاب نیز به چاپ رسید و فیلم هایی با مضمون دفاع مقدس نیز ساخته شد گفت: امیدواریم بتوانیم از هنر سینما برای بازگوکردن و ماندگار کردن اخلاق و خط مشی اسلامی استفاده بهینه صورت گرفته تا در نهایت به ارتقای جامعه با فرهنگ غنی میسر شود.
رییس شورای شهر تهران با تقدیراز حضورسردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه مبنی بر اعلام گزارش های عملکرد و برنامه های پیش روی این بنیاد اظهار کرد: هم شهردار و هم رئیس شورای شهر تهران از افراد هیات امنای موزه دفاع مقدس محسوب می شوند و احداث این موزه با شرایط خاصی صورت گرفت.
چمران در پایان با مرور خاطرات احداث این موزه عنوان کرد: در همان سالهای ابتدایی که موضوع تاسیس چنین موزه ای مطرح شد متاسفانه در جانمایی با مشکلات عدیده روبرو بودیم و این کار میسر نشد اما با توجه به اهمیت این موضوع و پس از حضور در شورای اسلامی شهر تهران نخستین گام را در جهت تاسیس چنین مکانی برداشتیم و خوشبختانه موزه دفاع مقدس بعنوان یک اثر مهم، پربار، قابل توجه برای تمامی مردم و گردشگران و مثال زدنی کشور محسوب می شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا