اجتماعی

لزوم تبیین نقش خانواده و بازتولید فرهنگ ایثار در دفاع مقدس

به گزارش ساختمان آنلاین:  زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در نود و یکمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص اقدامات صورت گرفته در موزه ملی انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: موزه ملی انقلاب اسلامی و  دفاع مقدس، تجربه موفق استفاده از ابزار کارآمد هنر در انتقال ارزش‌های انقلابی و معنوی به طیف گسترده‌ای از نسل‌های مختلف بوده که با استفاده از ظرفیت این زیرساخت بتوانیم در ارائه الگوی واقعی از عملگرایی انقلابی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عمل‌ کنیم.
وی با ارائه پیشنهاداتی درباره موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: باید در برنامه آتی موزه دفاع مقدس در خصوص بروزرسانی مجموعه به خصوص برای بخش شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و به خصوص شهدای زن و نقش بانوان در تاب آوری جامعه در دفاع مقدس صورت گیرد.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  همزمانی و تقارن شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: باید در هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای برای نسل جدید از طریق ظرفیت شورای برنامه ریزی مصوبه “برنامه عملياتي ترويج و تحكيم فرهنگ ايثار جهاد و شهادت” حایز اهمیت است.
وی اضافه کرد: با توجه به تجربیاتی نظیر استقبال دانش اموزان ابتدایی از اجرای سرود سلام فرمانده، توسعه بازدیدهای گروهی تعاملی از محل موزه انقلاب اسلامی که خود دانش آموز هم احساس مشارکت در اجرای برنامه داشته باشد می تواند فرصت خوبی در این سنین باشد.
وی با بیان اینکه هویت‌یابی و اشراف به ارزش‌های یک عامل محافظت کننده برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انتظار داریم تلاش‌های دوطرفه در این خصوص افزایش پیدا کند، گفت: امروز پس از گذشت سه دهه از دفاع مقدس باید بتوانیم به نقش خانواده در پیروی رزمندگان و حفظ روحیه‌ آن‌ها و بازتولید فرهنگ ایثار به خوبی تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی شهرداری و شورای شهر می‌تواند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بکارگرفته شود، گفت: ما امروز نیاز داریم که دفاع مقدس را حماسه‌وار وارد حافظه‌ی بصری مردم کنیم و مقاومت رزمندگان و فداکاری آنان برای میهن، در قالب‌های بصری زیبایی‌شناسانه جلوه کنیم.
وی اضافه کرد: ساخت فیلم و نماهنگ‌های باکیفیت و غنی از جلوه‌های ویژه‌ی بصری و فنی، تولید موسیقی با اشعار فاخر و حماسی و روایت‌های ادبی و متنی زیبا می‌توانند ارزش‌های آن دوران را به شکل قابل باور و ملموس‌تر تداعی کند.
شمس‌احسان گفت: ارائه‌ی تسهیلاتی در استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بنیاد، مانند موزه، کتابخانه و … برای خانواده‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اثربخش باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا