اجتماعی

احمد صادقی ؛باید نشان دهیم که دوره ششم شفاف‌ترین دوره مدیریت شهری است

به گزارش ساختمان آنلاین:  احمد صادقی در واکنش به گزارش یکساله علیرضا زاکانی شهردار محترم تهران گفت: در ابتدا جا دارد از زحمات شهردار محترم تهران و همه مدیران و پرسنل خدوم مدیریت شهری تشکر کنم و خدا قوت می گویم.

وی در ادامه گفت: تمام کارهایی که ذکر شده همه در راستای برنامه توسعه شهر بوده و باید بیش از پیش ادامه پیدا کند و شورای ششم هم باید گزارش یکساله به مردم شریف تهران بدهد و سرعت خود را برای همراهی توسعه پایدار پا به پای شهرداری تهران تنظیم کند.

صادقی در ادامه افزود: اولین نکته در خصوص این گزارش این است که گزارش شاخص گذاری نشده و به صورت کلی ارایه شد، اگر این گزارش شاخص گذاری می شد، مشخص می شد که در برخی اقدامات ما حتی از برنامه ها جلوتر هستیم و پیش رفتیم.

صادقی اظهار داشت: در گزارش بعدی که شهرداری تهران ارایه می دهد در خواست ما این است که گزارش اقدامات انجام نشده و دلایل آن نیز ذکر شود. یعنی فقط به گزارش اقدامات انجام شده بسنده نشود. به عنوان نمونه باید گزارش و دلایل عدم تحقق صدور پروانه در سه ماه، به شورا و شهروندان ارایه شود. باید گزارش داده شود که چرا این قبیل اقدامات محقق نشده و اگر در جایی شورا باید همراهی کند باید درخواست شود و مردم دلایل را بدانند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بعضی از اقدامات نیز چون زیر ساختش فراهم نیست هر چقدر هم خوب انجام دهیم، یا اثر گذار نیست یا زود از بین می رود یا دیده نمی شود یا مردم باور و همراهی نمی کنند، نظیر اطلاع رسانی.
صادقی افزود: ما متاسفانه زیر ساخت اطلاع رسانی صادقانه به مردم را نداریم و باید بیشتر در حوزه اطلاع رسانی اقدام کنیم، باید مردم حس کنند کارهایی را که لحظه به لحظه انجام شود.
رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس قانون، سامانه های شفافیت شهرداری تهران باید 73 گزارش را به شهروندان بدهد این اتفاق در یکسال گذشته کمتر اتفاق افتاده و یا اصلا نیافتاده است. اکثر سامانه ها یا در دسترس نیست یا به روز نیستند و امیدواریم با همت بالایی که در شخص شما (شهردار تهران) سراغ داریم در این دوره شاهد باشیم که شفاف ترین دوره مدیریت شهری دوره ششم است و به جای شعار هایی که در دوره قبل داده می شد، دوره ششم سردمدار شفافیت باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا