دسته‌بندی نشدهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

توافق با ۸ کشور دنیا برای ورود تکنولوژی ساخت به کشور

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام مشارکت کم بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن از سود بالای تسهیلات انتقاد کرد و از توافق با ۸ کشور برای ورود تکنولوژی ساخت به کشور خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، حسن تیزمغز مشاور وزیر راه و شهرسازی در جریان برگزاری همایش انبوه‌سازان و سازندگان با رویکرد مقررات ملی که با حضور تعدادی زیادی از مهندسان و انبوه سازان و سازندگان و مسئولان دولتی و خصوصی تشکیل شد از آمادگی برای بازسازی غزه و عمران منطقه خبر داد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با کمک بخش خصوصی ۴ میلیون واحد مسکونی بسازد بر همراهی بخش خصوصی با ایجاد مشوق‌های مناسب تاکید کرد.

تیزمغز تصریح کرد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا تکنولوژی جدید را وارد ساخت و ساز کنیم. در کنار بهره‌مندی از تکنولوژی نوین ساخت از نیروی انسانی داخل کشور بهره گرفته خواهد شد.
وی از توافق با ۸ کشور خارجی برای ورود تکنولوژی نوین ساخت به کشور خبر داد و گفت: در برنامه است تا چندین کارخانه پیش‌ساخته راه‌اندازی کنیم و در این کارخانجات از نیروی داخل استفاده خواهد شد و همکاری بانک‌ها با طرح نهضت ملی مسکن نامناسب است.

تیزمغز ضمن انتقاد از سود بالای تسهیلات نهضت ملی مسکن بر کاهش این سود برای مشارکت مردم و تأمین نیاز واقعی متقاضیان مسکن تاکید کرد.

تصویب ۱۰ روش فناوری جدید ساخت و ساز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

در ادامه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تسهیلگری دولت برای ساخت و ساز خبر داد و گفت: ۱۰ نوع فناوری و روش نوین ساخت شناسایی شده است.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت: در توافق با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است تا ساخت نهضت ملی مسکن در قالب نظام فنی و اجرایی عملیاتی شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس از تسهیلگری مجلس برای اجرای بهینه نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: حدود ۱۰ نوع فناوری جدید و روش‌هایی صنعتی‌سازی تصویب شده است که قابلیت ساخت در کشور و در قالب طرح نهضت ملی مسکن را دارد. مجلس تلاش دارد تا قوانینی را به تصویب برساند که ضمن تسهیلگری در ساخت و ساز منجر به کاهش قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان واقعی مسکن شود.

تعامل دولت و بخش خصوصی پیش شرط ساخت مسکن با کیفیت

علاوه بر این، شهاب سعادت نژاد، همچنین رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران گفت: ما به عنوان انجمن خصوصی همواره در کنار دولت برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن هستیم. ما در کنار دولت، شهرداری‌ها و دیگر بخش‌ها در تلاش برای ارتقای کیفیت و ساخت و ساز باکیفیت هستیم.

وی تاکید کرد: صنعت ساختمان سازی یکی از بزرگترین صنایع مهم کشور است و با تعامل بین وزارت راه و شهر سازی و انبوه سازان و سازندگان حرفه‌ای می‌توان ساختمان‌هایی باکیفیت و ایمن ساخت و در این راستا دولت باید حمایت‌های لازم را از بخش خصوصی انجام دهد و هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی ارتباط نزدیک مقامات دولتی و انجمن‌ها و دست اندر کاران صنعت ساختمان و آشنایی با توانایی‌های سازندگان بخش خصوصی است و در این همایش به الزام استفاده از مقررات ملی در ساخت ساختمان‌ها نیز پرداخته شد.

لزوم بکارگیری مهندسان دارای صلاحیت در تمامی مراحل ساخت

از دیگر سو بابک بهمنی، فعال صنعت ساختمان در گفتگو بر ضرورت رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان تاکید کرد و مقررات ملی و کنترل ساختمان کامل، کاربردی و گره‌گشاست و باید در تمامی مراحل از طرحی تا نظارت و اجرا مورد بهره‌برداری حداکثری فعالان و دست‌اندرکاران باشد.

وی با بیان اینکه، برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی و کنترل ساختمان باید با دقت بیشتری انجام شود، افزود: در مراحل مختلف ساخت باید مهندسان دارای صلاحیت انتخاب شوند و در طی ساخت مشاوره این مهندسان در ساخت ملاک عمل باشد.

بهمنی رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان را تضمین کننده ایمنی ساختمان‌ها در آینده و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی عنوان و تاکید کرد: ساختمان‌هایی همچون متروپل و تخریب ساختمان‌ها در زلزله سرپل ذهاب و دیگر موارد متعدد حکایت از آن دارد که مقررات ملی ساختمان رعایت نشدند و بنابراین اهتمام به آن و استفاده از مهندسان دارای صلاحیت در تمامی مراحل ساخت، امری اجتناب‌ناپذیر است.
وی همچنین گفت:

حفظ سازمان‌های نظام مهندسی و تقویت آن ضرورتی برای آینده ایران است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا