صنایع ساختمانیمجله خبری

عصبانیت مردم یاسوج از افزایش نرخ سیمان

به گزارش ساختمان آنلاین:   احداث کارخانه سیمان مارگون در سال 1389 شروع شد و در هفت سال بعد 96 به بهره‌برداری رسید، کارخانه‌ای در دل طبیعت بکر و زیبای منطقه سردسیری مارگون، رخ نمایان کرد تا مردم منطقه دل‌خوش به وجود صنعتی چنین، چشم بر دیگر معایب و مشکلات آن بپوشند.

کارخانه سیمان مارگون در 75 کیلومتری مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد و در دو کیلومتری شهر مارگون واقع شده‌ است و روزانه قابلیت تولید سه هزار و سیصد تن سیمان و سالانه توان تولید یک میلیون تن سیمان را دارد و این میزان تولید، سالانه میلیاردها تومان درآمد از قِبَل فروش و صادرات نصیب اقتصاد کشور می‌کند.

کارخانه سیمان مارگون زمینه اشتغال 450 نفر را بصورت مستقیم و اشتغال دوهزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است، و به گفته مسؤلان 95 درصد از افراد شاغل در این کارخانه بومی هستند.

سیمان مارگون به عنوان یکی از محصولات مهم صادراتی استان شناخته می‌شود، و روزانه هزاران تن سیمان از درب أین کارخانه برای فروش در بازارهای داخلی و خارجی بارگیری می‌شود.

کیفیت و مرغوبیت سیمان تولیدی در کارخانه سیمان مارگون باعث شد، این محصول ظرف مدت زمان کوتاهی بتواند راه خود را در بازارهای داخلی و خارجی پیداکند، لیکن آنچه که امروز در خود استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، مشکل دسترسی مردم و مصرف کنندگان به سیمان مارگون است.

معمولاً در فروش محصولاتی نظیر سیمان عاملیت فروش در مناطق مختلف می‌تواند نقش موثری داشته باشد، و این امر علاوه بر فروش بیشتر، به سهولت دسترسی مصرف کنندگان به محصولات و در نتیجه بهبود وضعیت خدمات رسانی نیز کمک شایانی می‌کند.

اما در بازار فروش سیمان مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد انگار داستان متفاوت است، و مُهر انحصارگری عاملیت فروش سبب شده که وجود این محصول در استان محل تولید و مناطقی با فاصله چند کیلومتری تحت تاثیر نفوذ سلیقه شخصی فرد عامل واقع شود و همین امر سبب بروز اعتراضات متعدد مصرف‌کنندگان سیمان مارگون شده‌است.

یکی از افراد مطلع در این باره می‌گوید: چند سالی‌ست که عاملیت فروش سیمان مارگون در دست فرد خاصی است، و افراد متقاضی در مناطق مختلف برای دریافت عاملیت فروش سیمان با مراجعه به کارخانه با این جواب روبرو شده ‌اند که فروش سیمان در استان طی قراردادی به فلان شخص واگذار شده‌است و برای گرفتن عاملیت باید با شخص مذکور هماهنگی شود.

افراد متقاضی عاملیت فروش سیمان مارگون معتقدند که این نوع انحصارگری و واگذاری فروش محصولی که متقاضی فراوانی دارد، ظلم در حق بقیه مردم و عین بی‌عدالتی است.

مسولان کارخانه سیمان مارگون با چنین ظرفیت تولیدی، می‌توانند با خارج کردن عاملیت فروش سیمان از حالت انحصاری به فراهم شدن زمینه اشتغال افراد بیشتری کمک کنند، اشتغالی که امروزه یکی از دغدغه‌های مهم در کشور ما به شمار می‌آید، و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد در نرخ بیکاری از استانهای مطرح و صاحب نام کشور است.

در گفتگو با مسول فروش کارخانه سیمان مارگون به بررسی موضوع پرداختیم، وی در این رابطه اظهار داشت: ما به عنوان کارخانه موظف هستیم که تمام توان خود را برای آرامش بازار به کار ببندیم، و با تولید محصول و عرضه آن به بازار نیازهای مردم را برآورده کنیم.

خاکسار در ادامه افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، میزان تقاضای سیمان برای اتمام کارهای ساختمانی بالا رفته و همین باعث برخی کمبودها در بازار شده‌است.

مسؤل واحد فروش کارخانه سیمان مارگون در رابطه با موضوع انحصارگری عاملیت فروش سیمان این کارخانه در استان گفت: برای عاملیت فروش سیمان مارگون در هر استانی با یک عامل فروش قرار داد منعقد شده‌ است، و این عوامل موظف هستند که سیمان را از درب کارخانه بارگیری کرده و در بازارهای مورد نظر عرضه نمایند.

خاکسار در ادامه با اشاره به تقاضای افراد برای اخذ مجوز عاملیت فروش سیمان خاطرنشان کرد: افرادی که متقاضی عاملیت فروش جز در مناطق هستند، می‌توانند در تعامل با عامل اصلی در هر استان به این امر بپردازند.

وی همچنین در پاسخ سوالی مبنی بر فروش سیمان با مبالغ بیشتر یا فروش سیمان توسط عاملان فروش در سایر مناطق که تحت پوشش آنها نیست، بیان کرد: طی جلسات متعدد که با عاملان فروش سیمان برگزار کرده‌ایم، چنین مواردی به آنها گوشزد شده و حتی در چند مورد تخلف از تحویل بار به افراد مختلف خودداری شده‌است.

این مسول کارخانه سیمان مارگون در ادامه درباره مسائل مربوط به افزایش نرخ توسط عاملان فروش گفت: بحث نظارت بر قیمت‌ها و گران‌فروشی یا کم‌فروشی در حیطه وظایف کارخانه نمی‌باشد و دستگاه‌های دیگر مسول رسیدگی به این موارد هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا