مجلس و ارگان هامجله خبری

ایمن سازی گود پرخطر در بلوار مرزداران

به گزارش ساختمان آنلاین:   رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به سلسله بازدیدهای خود از گودهای پرخطر سطح شهر تهران، گفت: امروز به همراه شهردار و مدیران منطقه ۲ و همراهی دوست عزیزم دکتر محمود صادقی که مدت‌ها است به واسطه شکایات مردمی از خطرات گود خلعتبری، دغدغه تعیین تکلیف این گود را داشتند، در محل ملک حاضر شدیم.

وی ادامه داد: عملیات ساختمانی این ملک از سال ۹۳ آغاز شده و گودبرداری به عمق ۳۵ متر صورت گرفته و سازه نگهبان نیز بصورت موقتی اجرا شده بود اما در سال ۹۴ عملیات ساختمانی متوقف و این گود رها شد، ضمن اینکه عمر مقاومت سازه نگهبان نیز در همان سال منقضی می‌شود.

سالاری افزود: مدت‌ها است که این گود در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد و موجب نگرانی شدید همسایگان شده است. باید گفت با ریزش گود، فاجعه بزرگی به بار خواهد آمد و جان و مال دستکم ۱۵۰ خانوار در معرض تهدید است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به شکایات و نامه نگاری‌های سازمان‌های مسئول در خصوص وجود شرایط اضطراری و لزوم رفع خطر هرچه سریع‌تر از این گود، بیان کرد: بازدید ما از محل با حضور همسایگان مجاور انجام و مقرر شد که عملیات ساختمانی حداقل در دوشیفت و با اکیپ کافی و براساس نقشه‌های مصوب و مبتنی بر برنامه زمان بندی آغاز شود و تداوم یابد.

وی ادامه داد: راستی آزمایی ایستایی جداره‌های گود، حداکثر ظرف مدت یک هفته توسط سازمان نظام مهندسی و مهندسین مشاور ذیصلاح از دیگر تصمیمات اتخاذ شده بود تا در صورت نیاز به مقاوم سازی جداره‌ها، مقاوم سازی با اولویت و با سرعت بیشتری توسط مالک به موازات انجام شود.

سالاری افزود: شهرداری منطقه ۲ ملزم شد، به فوریت موضوع بیمه ساختمان‌های مجاور، ساکنین و تردد کنندگان را پیگیری کند.

گود خیابان زرافشان پر می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص بازدید خود از دیگر گود پرخطر واقع در خیابان زرافشان شهرک غرب گفت: این ملک به مساحت ۱۶۷۵ متر مربع در سال ۹۵ مجوز ساخت با کاربری تجاری – اداری گرفته و در همان سال نسبت به گود برداری به عمق ۳۵ متر اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه این گود در همان سال ۹۵ رها و پس از مدتی به شخص دیگری واگذار شده است و اکنون نیز عمر نیلینگ آن به اتمام رسیده و به شدت نیز خطرآفرین است که در جریان بازدید مقرر شدکه پس از طی مراحل قانونی، عملیات ساختمانی به منظور ایمن سازی گود آغاز شود و در صورت عدم تمکین مالک، در اسرع وقت، شهرداری راسا نسبت به مقاوم سازی و پرکردن گود به روش اصولی اقدام کند.

گود هتل «ال سو» پس از هشت سال تعیین تکلیف می‌شود

سالاری در ادامه با اشاره به گود دیگر واقع در منطقه ۲ موسوم به هتل ال سو بیان کرد: پروژه هتل ال سو واقع در بلوار یادگار امام، بلوار تیموری، بلوار صالحی، خیابان خسروان در سال ۹۱ با عرصه‌ای به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و در ۳۲ طبقه (۲۴ طبقه روی زمین و هشت طبقه زیر زمین) پروانه ساخت گرفته اما پس از گودبرداری پروژه متوقف شده است و موجبات شکایت همسایگان را فراهم کرده است.

وی افزود: در گفت و گویی که در جریان بازدید با مالک داشتیم، قرار شد مالک هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف گود اقدام کند، در غیر این صورت شهرداری راسا نسبت به پر کردن گود به روش اصولی اقدام خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا