اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تعهد دولت در بخش مسکن ،ساخت سالیانه سیصد هزار واحد مسکونی است

نماینده‌ مجلس‌با اشاره به اینکه امکان ساخت تولید یک‌میلیون‌واحد مسکونی در سال برای حاکمیت و دولت وجود ندارد در عین حال از کاهش تعهد دولت به سالی سیصد هزار واحد مسکونی در سال بر اساس برنامه هفتم توسعه خبر داد.

مهرداد لاهوتی در گفتگو‌ با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت: سالیانه بین یک تا یک میلیون و‌پانصد هزار واحد مسکونی در کشور‌‌باید ساخته شود که این امرحاکی از آن است که برای حل مشکل مسکن باید چاره اندیشی کنیم.

وی‌گفت:اگر افراد جامعه را در حوزه مسکن‌به سه دسته‌تقسیم کنیم یک تعداد متقاضیان مسکن‌برای خانه دار‌شدن‌نیاز به زمین و تسهیلات دارند، بخش دوم‌اقشار‌متوسط‌ جامعه هستند که باید با پرداخت وامهای کم‌بهره‌‌از آنها حمایت کنیم .

لاهوتی اظهار داشت:به عنوان‌مثال اگرمیانگین نرخ‌سود بانکی‌را ۲۳ درصد در نظر بگیریم‌ باید از طریق یارانه مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات بانکی پرداخت شود تا وام بانکی با سود به عنوان مثال چهارده درصد به این گروه تعلق گیرد.

نماینده مجلس ادامه داد: اما یک گروه از افراد جامعه هستند که‌اگر‌برای آنها تدبیری صورت نگیرد آنها نمی توانند هرگز صاحب مسکن شوند،این گروه دهک‌های پایین درآمدی هستند که باید برای خانه دار شدن آنها با حمایت دولت چاره اندیشی شود.

لاهوتی تاکید کرد:در د‌ولتهای مختلف سیاستهای متفاوت برای حل مشکل مسکن در پیش گرفته شد در د‌ولت سازندگی‌از‌طریق زمین شهری‌، تولید زمین صورت‌گرفت‌، در دولت خاتمی از طریق اجاره به شرط تملیک‌ و‌در‌دو‌لت احمدی نژاد مسکن مهر دنبال شد
همان روش مسکن مهر در قالب طرح نهضت مسکن در دولت شهید رییسی دنبال شد شد .

وی گفت: در حالی در دولت شهید رییسی عنوان شد که امکان تولید یک میلیون‌ واحد مسکونی در سال‌وجود دارد که عملا امکان ندارد که حاکمیت یا دولت بتواند سالی یک‌میلیون‌ واحد مسکونی تولید کند و همین موضوع در قانون برنامه اصلاح شده است و‌ تعهد دولت به سیصد هزار واحد مسک‌ونی در سال رسیده است .

وی گفت:بنابراین ما از ظرفیت د‌ولت و‌بخش خصوصی باید به صورت همزمان برای حل بحران مسکن بهره بگیریم و‌ تا زمانی که تعادل بین عرضه و‌تقاضای مسکن برقرار نشود ،قیمت مسکن متعادل نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا