اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم‌ تقویت جایگاه شورای عالی معماری و شهرسازی

کارشناس اقتصادی مسکن با بیان اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی، میانبری برای حل‌مشکلات شهرسازی است بر‌لزوم‌تقویت جایگاه این شورا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، طی روزهای اخیر، فرزانه صادق مالواجرد،وزیر‌راه و‌ شهرسازی طی اظهار نظری که‌بسیاری‌آن را طعنه ایشان به شهردار تهران تعبیر کردند گفت: «آنچه در چند سال اخیر در سیاستگذاری شهر تهران رخ داده است قابل دفاع نیست.

موقعیت ویژه و چالش‌‌های شهر تهران ایجاب می‌کند که تصمیم‌‌سازی‌‌ها و تصمیم‌گیری‌‌ها در آن، در سطح کلان‌‌تری همچون هیات محترم وزیران انجام شود. ابر‌مشکلات پایتخت؛ صرفا در شهرداری تهران و کمیسیون‌‌های آن قابل حل نیست و نیازمند تصمیم‌‌های هیات وزیران و البته اجرای آنهاست.»

فرهاد بیضایی به خبرنگار ساختمان آنلاین گفت: به دلیل اهمیت جایگاه شورای عالی معماری و شهرسازی، و‌ به دلیل آنکه آنچه‌ در تهران روی می دهد جنبه اثرگذاری ملی دارد، بنابراین قانونگذار پیش بینی کرده است که شورای عالی معماری و شهرسازی در سطح‌هیات وزیران باشد.

وی ادامه داد: اما در عمل به دلیل اینکه‌سایر‌وزارتخانه ها،شورای عالی شهرسازی‌ را چندان جدی نگرفته اند، در نتیجه به حضور نمایندگان وزرا. که‌عمدتا در سطوح‌کارشناسی یا مدیرکل هستند در این‌شورا اکتفا شده است.

بیضایی با اشاره به لزوم تقویت سطح شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: باید سطح‌جایگاه شورای عالی معماری و شهرسازی تقویت پیدا کند و‌به جای حضور نمایندگان‌وزرا که‌ عمدتا در سطح کارشناسی و مدیران کل هستند به سطح وزیر‌‌یا معاونان وزیر تغییر پیدا کند.

وی‌ تصریح کرد: تقویت جایگاه شورای عالی معماری و‌شهرسازی میانبری‌برای حل مسایل‌تهران و‌کلانشرها است.

بیضایی گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی این‌ظرفیت را دارد که‌از طریق دستورالعمل‌ها و‌ مصوبه ها، مشکلات تهران را حل کند.به عنوان مثال زمانی که وزیر‌فعلی‌ راه‌‌ معاون شهرسازی در زمان مسوولیت حناچی‌‌ در جایگاه معاونت شهرسازی و معماری تجارب موفقی در خصوص ضوابط بلند مرتبه سازی داشتند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا