بورس و بازارمجله خبری

افول ۱۳ ماهه قیمت مسکن در چین

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از بیزنس، قیمت مسکن در چین طی ماه سپتامبر برای سیزدهمین ماه سقوط کرد که این افول، چالش‌های کشور چین، برای مهار بازار رکود ملکی را نمایان می‌کند.

ارقام اداره ملی آمار چین نشان داد که قیمت خانه‌های نوساز در ۷۰ شهر، به استثنای مسکن دولتی، ۰.۲۸ درصد در ماه گذشته نسبت به ماه آگوست و زمانی که ۰.۲۹ درصد نزول داشت، کاهش یافته است.

بازار ۲.۴ تریلیون دلاری خانه نوساز چین با وجود موجی از سیاست‌ها برای حمایت از بازار، همچنان شکننده و فروش خانه و سرمایه‌گذاری در املاک به دلیل محدودیت‌های کووید صفر ضعیف است.

ریموند چنگ، رئیس تحقیقات چین و هنگ‌کنگ، پیش از انتشار داده‌ها گفت: خریداران بالقوه منتظر مشاهده نگرش‌ها در این بخش هستند. اگرچه اخیراً سیاست‌های حمایتی فزاینده‌ای هم از سوی تنظیم‌کننده‌ها و هم از سوی دولت‌های محلی وجود دارد اما زمان می‌برد تا تأثیرات این بحران از بین برود.

در همین حال رئیس‌جمهور چین، شی جین پینگ طی کنگره حزب حاکم سیگنال کمی از یک چرخش بزرگ برای سیاست‌های بازار مسکن چین و قوانین کووید ارائه کرد.

نظرسنجی اخیر بانک مرکزی نشان داد، ۷۳ درصد از خانوارها انتظار دارند که قیمت ملک در کوتاه‌مدت بدون تغییر بماند یا کاهش یابد که نشان‌دهنده کاهش اعتماد مصرف‌کننده در میان چشم‌انداز تیره شغلی و تضعیف اقتصاد است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا