دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

هشدار درباره تکرار صحنه دادگاه متروپل برای مدیران شهرداری تهران

ناصر امانی در گفتگو با  خبرنگار ساختمان آنلاین ، در توضیح تذکر اخیر خود در صحن علنی شورا درباره حادثه متروپل اظهارداشت: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد از متهمان حادثه متروپل مدیران شهرداری بودند،بنده هشدار دادم که مسوولان شهرداری تهران مخصوصا مرکز حقوقی و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ، حکم حادثه متروپل که از سوی قوه قضاییه صادر شده است را به دقت مطالعه کنند.

وی افزود: در حکم صادر شده ،شهرداران شهر آبادان در چهار دوره ،همچنین شهرداران منطقه یک آبادان در چهار دوره و معاونان فنی و عمرانی آنها نیز در چهار دوره ،متهمان این پرونده بوده اند.یعنی از 21 متهم این پرونده 12 نفر مدیران شهرداری آبادان بوده اند.

عضو شورای شهر تهران افزود: این امر بیانگر آن است که اگر حادثه ای در حوزه ساخت وساز چه در مرحله ساخت و چه بعد از ساخت رخ دهد، اولین انگشت اتهام و تیرها به سمت شهرداری نشانه گیری خواهد شد.

امانی تاکید کرد: چهار تخلف عمده (چه عمد یا غیرعمد) در این پرونده محرز شده است که حاکی از آن است شهرداری از زمان صدور پروانه تا پایان کار در این چهار موضوع کوتاهی کرده است.

وی ادامه داد: بنده در صحن شورا خطاب به دوستان شهرداری متذکر شدم و به آنها هشدار دادم که حواسشان باشد حکم متروپل را دقیق مطالعه کنند.چرا که اگر خدای ناکرده حوادثی مشابه متروپل در تهران اتفاق بیفتد ممکن است که صحنه دادگاه متروپل برای آنها نیز تکرار شود،بنابراین به منظور پیشگیری از تکرار حادثه متروپل ،بر لزوم عبرت آموزی از آن تاکید کردم.

وی در عین حال درباره روند قضایی رسیدگی به حادثه متروپل خاطر نشان ساخت : ،به نظر من رسیدگی قضایی به این پرونده و صدور حکم از سرعت قابل قبولی برخوردار بوده و همین امر یک قدم رو به جلو است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما کماکان در سازوکار ساخت وساز،عوامل ناظر بر ساخت وساز و رعایت ضوابط و مقررات طرح های تفصیلی دچار مشکل هستیم و این مساله صرفا محدود به شهر آبادان نیست بلکه در شهرهای مختلف و از جمله تهران با این معضل مواجه هستیم.

امانی ادامه داد: هشدار من در صحن شورا از این جهت بود که حکم حادثه متروپل زنگ خطری برای مدیران شهری باشد.ضمن اینکه اگر روزی خدای ناکرده حادثه ای مشابه متروپل در تهران رخ داد من خواهم گفت به عنوان نماینده مردم هشدارهای لازم درباره متروپل را داده بودم ،هر چند که دعا می کنیم که به هیچ وجه چنین حادثه ای رخ ندهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا