راه و شهرسازیمجله خبری

۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی شده‌اند

به گزارش ساختمان آنلاین:  اکبر نیکزاد امروز، ۶ مردادماه در بازدید از طرح های مسکن شهرستان اندیمشک اظهار کرد: امروز با همراهی نماینده شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان از تعدادی از پروژه های مسکن اندیمشک بازدید کردیم.

وی افزود: پروژه ۲۲۰ واحدی مسکن اندیمشک با روند خوبی در حال انجام است و تا ۱۰ ماه آینده عملیات اجرایی پروژه به اتمام خواهد رسید و علاوه برآن پروژه ۱۰۰ واحدی مسکن محرومین را داشتیم. در اجرای این پروژه نا هماهنگی هایی وجود داشت که سبب توقف ساخت آن شده بود. در این زمینه عملیات اجرایی این پروژه اعم از تهیه نقشه و پروانه ساخت و بقیه امورات از یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن کشور عنوان کرد: همچنین از تعدادی از روستاهای شهرستان مثل روستا دوکوهه، تنور بلند و ادریسی بازدید کردیم و قرار براین شد که طرح های هادی این روستاها بازنگری شود و در این بازنگری ها مشکلات و مسائل روستاها بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود به خصوص در زمینه تامین مسکن برای جوانان روستاها باید اراضی را تامین کنیم و به جوانان روستاها واگذار کنیم.

نیکزاد تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح های هادی در شهرستان نیز با توجهاتی که نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی دارند تاکنون پیگیری های خوبی انجام شده است.

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: طبق هماهنگی های انجام شده قرار شد برای هر کدام از روستاها، اعتباری به مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شود و دهیاری، بخشداری و سایر عوامل در بنیاد مسکن دست به دست هم خواهند داد تا مشکلات معابر این روستاها که اکثرا زیرسازی شده و منتظر عملیات آسفالت هستند، حل شود.

وی افزود: در زمینه مسجد روستای تنوربلند که از روستاهای بزرگ شهرستان است و تعداد ۲۵۰ نفر خانوار دارد و با توجه به اینکه مردم نیاز به مسجد دارند قرار بر این شد تا یک ماه آینده همکاران ما نسبت به جانمایی محل مسجد و نقشه مهندسی آن اقدام کنند. همزمان با شروع عملیات اجرایی مسکن محرومین شهرستان، عملیات اجرایی مسجد را نیز براساس نقشه و جانمایی فنی آغاز خواهیم کرد.

رییس بنیاد مسکن کشور با اشاره به یک خبر ملی اظهار کرد: در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال گذشته در شورای عالی مسکن  به ریاست رییس جمهور مصوب شد که وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان برسد و این وام با سود ۵ درصد، بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت سفته زنجیره ای سه نفره اعطا شود.

موافقت با پرداخت وام ۲۰ میلیونی مسکن روستایی

نیکزاد افزود: برای عملیاتی شدن این مساله باید دولت ۱۳ درصد ما به التفاوت را تامین می کرد و مقداری بار مالی بر دوش دولت وجود داشت که سازمان برنامه و بودجه در این زمینه گزارش مالی را به دولت ارائه داد و جلسات کارشناسی فشرده ای برای این موضوع برگزار کرد تا نهایتا رییس جمهور برای این موضوع تصمیم گیری کند. رییس جمهور نیز طی روزهای گذشته با پرداخت این تسهیلات موافقت و دستور کتبی خود را به سازمان برنامه و بودجه ارایه کرد.

وی بیان کرد: روستاییان متقاضی از روز شنبه، ۸ مردادماه می توانند به شعب بنیاد مسکن شهرستان ها در سراسر کشور مراجعه کنند و طبق هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک های عامل ابلاغ خواهد شد.

نیکزاد عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها مقاوم سازی کنیم. افق دید ما این است که در سال ۱۴۱۰ جشن گرفته شود و حتی یک واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نخواهیم داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا