بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

امضای طلایی مربوط به دوره قبل بوده است/با رعایت ضوابط،قفل رکود ساخت‌وساز بازمی‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین: طی روزهای مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران گفت: قوانین مربوط به ساخت و ساز باید مو به مو اجرا شود ولی ضرورت دارد که قفل و بست‌های بی‌جا نیز هم‌زمان برداشته شود تا مردم راحت تر در حوزه ساخت و ساز فعالیت کنند.

این اظهارات با واکنش برخی از مسوولان دوره قبلی در شورای شهر مواجه شد،به طوری که محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای پنجم شهرتهران گفت: قفلی که ما زدیم بر اقدامات سلیقه‌ای و نظامات معیوب مبتنی بر امضاهای طلایی و رانت‌زا بوده و قفل بر منافع اقلیتی سوداگر در شهرداری و جامعه بود.

شهردارتهران درگفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین درباره موضوع بازگشت امضاهای طلایی در حوزه ساخت وساز گفت: امضای طلای مربوط به دوره قبل بوده است و ما در دور جدید مدیریت شهری تهران به سمت حرکتی می کنیم که با شفاف سازی و ایجاد زیرساختهای لازم بتوانیم امضاهای طلایی را حذف کنیم و قادرشویم با قاعده مندی و بسترسازی، شرایط را برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش دهیم.

زاکانی با یادآوری این موضوع که مدیریت شهری در راستای طرح تفصیلی به دنبال افزایش ظرفیت ساخت و ساز در شهر تهران است خاطرنشان ساخت: یک زمانی در تهران 30 هزار پروانه ساختمانی صادر شده است،این درحالی است که الان این رقم به 4900 فقره رسیده است.این امر به معنای آن است که ما به سمتی حرکت کرده ایم که به حوزه ساخت و ساز قفل زده ایم.

شهردار تهران ادامه داد: محصول چنین سیاستهایی ،فرسوده تر شدن بافتهای فرسوده،قرارگرفتن مردم در تنگناهای اقتصادی مرتبط با حوزه مسکن و.. است. بنابراین ما به دنبال آن هستیم که کاملا شفاف و قاعده مند، بتوانیم از ظرفیت حداکثری ساخت و ساز در شهر بهره ببریم.

.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا