بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

کوچ انبوه‌سازان ایرانی به دبی و ترکیه!

به گزارش ساختمان آنلاین:  علاوه بر شرایط اقتصادی موجود، مسائل دیگری هم باعث شده تا سرمایه از کشور به سمت مناطق خارجی و هم مرز با ایران حرکت کند. همین مسئله موجب حرکت سازندگان ساختمان‌ها به کشورهای مقصد سرمایه‌های ایرانی شده است.

رامین گوران اوریمی، دبیر انجمن انبوه سازان تهران، در این باره گفت: سازندگان در کشور برای اخذ جواز ساخت و ساز کلافه می‌شوند، طوری که آن‌ها برای دریافت جواز باید هشت ماه دوندگی کنند. در حالی که کشورهایی مثل ترکیه و دوبی در زمانی کمتر از یک ماه به سازندگان جواز ساخت و ساز می‌دهند.

ضمن اینکه وضعیت اقتصادی کشور هم دلیل عمده کوچ سرمایه داران و انبوه سازان محسوب می‌شود. به عبارتی اکنون به اندازه‌ای قیمت مسکن در تهران افزایش پیدا کرده که افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را صرف خرید خانه در کشورهای دیگر مثل ترکیه کنند. همین موضوع باعث شده تا بازار مسکن کشور راکد بماند و تقاضایی برای خرید خانه وجود نداشته باشد.

کاهش رشد اقتصادی کشور با مهاجرت انبوه سازان

عوامل ذکر شده دست به دست هم داده‌اند تا انبوه سازان در ایران بیکار بمانند. در چنین شرایطی انبوه سازان هم به دنبال کسب درآمد و دستیابی به یک ثبات اقتصادی از کشور خارج شده و به مناطق هم مرز کوچ می‌کنند.

با مهاجرت انبوه سازان ضمن خروج سرمایه از ایران، دیگر بخش‌های اقتصادی کشور هم دچار رکود خواهند شد. زیرا مسکن در ایران به نوعی پیشران رشد اقتصادی به حساب می‌آید. در نتیجه این نوع مهاجرت بر اشتغال هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

کاماپرس

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا