تازه هامجله خبری

استفاده از بتن‌ نانویی ایرانی در زیرساخت‌های راه‌آهن

به گزارش ساختمان آنلاین:   در بتن‌های یکی از شرکت‌های فناور از نانوذرات سیلیس برای مقاوم‌سازی بتن استفاده شد؛ چرا که این فرمولاسیون نانویی موجب افزایش مقاومت در برابر فشار، خمش و کشش می‌شود؛ از این رو از این بتن مقاوم شده در محوطه بندرگاهی در جنوب و ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد استفاده شده است.

شهریار ظهوری، قائم مقام این شرکت با بیان اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تا پیش از این قطعات بتنی را از خارج وارد می‌کرد، گفت: این شرکت اقدام به تولید این قطعات برای این شرکت کرد. این بتن‌ها وزن مخصوص کم داشته و جذب آب ندارند، در عین حال که به کاهش بار روی سازه کمک می‌کنند، دوست‌دار محیط زیست نیز هستند.

این شرکت فناور تولیدکننده‌ محصولات بتنی، از سال ۵۹ فعالیت خود را با تولید موزاییک ویبره‌ای آغاز کرده و تاکنون با تولید ۶ محصول دارای استاندارد ملی به کار خود ادامه داده‌ است.

این شرکت برای افزایش کیفیت محصولات خود طی سال‌های گذشته اقدام به اخذ استانداردها و تأییدیه‌های مختلفی از سازمان‌های ذی‌ربط کرده‌ است. بتن، کفپوش‌های ترافیکی، کفپوش‌های ویژه بنادر و فرودگاه‌ها، کفپوش‌های ویژه خیابان از جمله محصولات این شرکت است.

به نقل از ستاد نانو، کفپوش‌های خیابانی از نظر مقاومت در برابر فشار تفاوت بارزی با کفپوش‌های فرودگاهی و بندرگاهی دارند؛ چرا که در کفپوش‌های خیابان فشار وارد شده کمتر از کفپوش‌های بندرگاهی و فرودگاهی است. در بنادر و فرودگاه‌ها به‌دلیل استفاده از خودروهای بارکش و جرثقیل‌ها، میزان فشار بر هر سانتی‌متر مربع بسیار بیشتر از کوچه‌ها و خیابان‌های شهری است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا