مجله خبری

مهمترین هدف مقررات ملی ساختمان تامین ایمنی است

مهمترین هدف مقررات ملی ساختمان تامین ایمنی است

مهمترین هدف مقررات ملی ساختمان تامین ایمنی است

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی گفت: مهمترین هدف مقررات ملی ساختمان تامین ایمنی ساختمان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، منوچهر شیبانی‌اصل امروز در سفر به یزد و بازدید از محل ساختمان تخریب شده در خیابان آیت‌الله کاشانی اظهار داشت: بر اساس آنچه که در اهداف مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به صراحت آمده است، مهمترین هدف مقررات ملی ساختمان تامین ایمنی ساختمان‌ها است.
وی ادامه داد: این ایمنی چه در بحث بهره‌برداری از ساختمان و چه در زمینه تامین ایمنی کارگاهی، در زمان ساخت مطرح می‌شود.
مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: نمونه‌هایی از این دست ساخت و سازها که مقررات ملی ساختمان در آن به صورت کامل رعایت نمی‌شود و یا رعایت آن مورد توجه نیست قطعا نتایجی مشابه این ساختمان را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اینگونه عملکردها و نتایج آن علاوه بر آسیب‌های مالی متاسفانه آسیب‌های جانی هم در بردارد تصریح کرد: متاسفانه در این پروژه نیز شاهد بودیم که کارگر جوانی جان خود را بر سر این کارگاه غیر فنی و کارهای نادرست و غیر اصولی گذاشته است.
وی با ابراز تاسف از اینکه در این گونه موارد هموطنان عزیز ما و ‌هایی جان خود را از دست می‌دهند اضافه کرد باید درس آموزی و تلاش بشود تا عواملی که منجر به وقوع چنین رویدادهایی می‌شود از بین برود.
شیبانی‌اصل با تاکید بر ریشه‌یابی علل چنین اقداماتی بیان کرد: بزرگترین گامی که همه دست‌اندرکاران حرفه مهندسی ساختمان و ضابطه‌گذاران دولتی و خصوصی می‌توانند بردارند این است که اینگونه حوادث ریشه‌یابی و مورد درس آموزی قرار بگیرد تا ببینیم در کجا این فرآیندها ایراد داشته است.
وی با بیان اینکه قطعا نقص‌هایی در کار بوده که این حادثه به وقوع پیوسته است گفت: امیدواریم با اصلاح این فرآیند‌ها به سمتی برویم که هرگز شاهد چنین رویدادها و اتفاقات ناگوار در سطح کارگاه‌ها نباشیم.

منبع : فارس

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا