راه و شهرسازیمجله خبری

5600 مسکن برای محرومان ساخته می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست هماهنگی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز استان در محل استانداری ایلام اظهار کرد: پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان ایلام ساخته می‌شود که ۲ هزار واحد مسکن محرومان تا پایان سال مالی جاری در این استان تکمیل می‌شود.

وی در خصوص مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز در استان، افزود: مسئولان، مدیران، شهرداری و دستگاه قضا از طریق مبادی قانونی از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان ممانعت کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی از عوامل بازدارنده ساخت وسازهای غیر مجاز این است که اگر چنانچه در این راستا هر شخصی تخلف کرد، کمسیون ماده ۱۰۰ طبق قانون با فرد متخلف برخورد کند.

وی افزود: اگر چنانچه در سطح شهرهای استان بنایی غیرمجاز درحال ساخت بود، مسئولان مربوطه و دستگاه قضا باید ضمن جلوگیری و ممانعت از ادامه ساخت این ملک، از طریق همکاری با بانک عامل از پرداخت تسهیلات و اقساط وام به فرد متخلف ممانعت کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه باید با ساخت آپارتمان‌ها و بناهای خارج از سقف پروانه برخورد قانونی شود، گفت: شهرداران همه شهرهای استان بر حسب وظایف قانونی خود با همکاری دستگاه قضا در برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قاطع کنند.

سلیمانی دشتکی، ترویج ساخت و سازهای غیر مجاز در هر منطقه از استان را درواقع مصداق حقیقی تضییع حقوق مردم دانست و افزود: ساخت بناهای غیر مجاز ازیک سو موجب از بین رفتن حقوق شهروندی شده و از سوی دیگر گسترش آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت‌.

وی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاهای استان نیز اضافه کرد: برای جلوگیری از ساخت بناهای غیرمجاز در روستاها باید از ظرفیت‌ها و نقش بازدارندگی کمسیون ماده ۹۹ استفاده کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا