راه و شهرسازیمجله خبری

خانه در پردیس قسطی شد!

به گزارش ساختمان آنلاین:  برداشت فعالان بازار مسکن شهر جدید پردیس از آینده تغییر کرده است. تا چند روز قبل با توجه به روند تدریجی تکمیل زیرساختها و تحویل واحدهای دولتی پردیس، محاسبات بر رشد قیمتها استوار بود اما پس از آنکه نرخهای پیشنهادی در بازار مسکن شهر تهران ۵ تا ۱۵ درصد کاهش یافت فروشندگان ملک در فازها و زونهای مختلف پردیس هم قیمتها را بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان پایین آوردند.

فعالان بازار مسکن پردیس در شرایطی از گرانتر شدن واحدها در آینده صحبت می کردند که طی سه سال اخیر قیمتها در این شهر بیش از ۷۰۰ درصد رشد کرده؛ در حالی که میانگین رشد قیمت در شهر تهران حدود ۵۰۰ درصد بوده است. اوایل آبان ماه ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در پردیس افتتاح شد و در این شرایط، متقاضیان می گویند که پس از هر افتتاح، دلالان با ایجاد جو روانی، نرخها را بالا می برند.

با توجه به انبوه سازی، همشکل و همسان بودن آپارتمانها در پردیس و فعالیت گسترده دلالان این شهر نرخها روز به روز تعیین می شود. این ویژگی شاید در هیچ منطقه ای از کشور وجود نداشته باشد؛ زیرا مسکن در دیگر شهرها و مناطق، کالایی ناهمگن محسوب می شود. اما در پردیس به دلیل ویژگی نسبتا همگن واحدها قیمت مسکن با نرخ دلار و طلا هم‌تراز می شود؛ به گونه ای که روز گذشته دلالان نرخها را پایین آوردند و امروز پس از شکایت ترامپ درخصوص تخلفات انتخاباتی، سوداگران ملک در پردیس قیمتها را اندکی بالا بردند!

با این حال بررسیها نشان می دهد که هیچکس حاضر به پذیرش ریسک خرید نیست و واحدها به صورت گسترده در دست دلالان باد کرده است؛ تا جایی که به فروش اقساطی روی آورده اند. با یکی از فروشندگان ملک در پردیس تماس گرفتیم که عنوان کرد می توانید بهای واحد مسکونی را در سه قسط بپردازید. او که سعی داشت آینده بازار را افزایشی جلوه دهد در عین حال گفت: طی دو سه روز اخیر تعداد خریداران کاهش یافته و به همین دلیل قیمتها مقداری پایین آمده و فرصت مناسبی برای خرید است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا