راه و شهرسازیمجله خبری

رشد 62 درصدی خدمت مسکن به ایثارگران

به گزارش ساختمان آنلاین: غلامرضا حقایق پور روز سه شنبه در نشست امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان قزوین که با حضور سعید اوحدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: امروز این دو تفاهم نامه بسیار مهم و راهگشا برای خدمت رسانی به جامعه ایثارگران استان امضا شد که نقش موثری در رفع مشکلات مهم این قشر ایفا می‌کند.

حقایق پور با بیان اینکه ارایه خدمت مسکن به جانبازان طبق بند هفت قانون خدمات رسانی به جامعه ایثارگران صورت می‌گیرد، گفت: در طول ۱۷ سال گذشته ۹۴۱ نفر از ایثارگران استان از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند که با امضای این تفاهم نامه، ارایه خدمت مسکن به ایثارگران استان ۶۲ درصد نسبت به ۱۷ سال گذشته افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با امضای این قرارداد و تفاهم نامه، یک کار جهادی برای رفع مشکل مسکن جامعه ایثارگران استان انجام می‌شود که نقش موثری در افزایش رضایتمندی جامعه هدف دارد و باید از همه بانیان و دست اندرکاران آن تشکر کنیم.

این مسوول گفت: دومین تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد موضوع اشغالزایی برای هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه ایثارگران استان است که یک جهش پنج برابری نسبت به سال‌های گذشته دارد.

حقایق پور افزود: در طول ۶ ماه اخیر با انتصاب معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، کارهای بزرگی برای خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف انجام شده است و مطالبات آنها در زمینه پاداش بازنشستگی، ذخیره مرخصی و… که از سال ۹۰ باقی مانده بود تسویه شد.

وی گفت: همچنین افزایش حقوق والدین شهدا برای اولین بار اتفاق افتاد و بدهی مراکز درمانی تسویه شد که نقش موثری در افزایش میزان رضایتمندی جامعه ایثارگران استان ایفا می‌کند.

استان قزوین سه هزار و ۶۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد، ۵۴۲ شهید از سپاه، ۹۴۰ شهید از ارتش، ۱۰۸ شهید از نیروی انتظامی، ۱۹ شهید از جهاد، هزار و ۳۵۷ شهید از بسیج و ۲۰ شهید انقلابی هستند.

همچنین استان قزوین ۶۷۱ آزاده، ۶ هزار و ۱۷۴ جانباز، یک هزار و ۸۷۴ والدین در قید حیات شهدا، ۷۸۴ همسر شهید، هزار و ۸۵۷ فرزند شهید و ۱۸ شهید جاویدالاثر مدافع حرم دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا