راه و شهرسازیمجله خبری

احداث ٢٠٠٠ مسكن محرومان در كردستان

به گزارش ساختمان آنلاین:  رضا قادرى مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در خصوص احداث مسکن محرومان ، شناسایی واجدان شرایط و ارایه تسهیلات به آنها، گفت: آبان ۹۸ به دنبال سفر رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان، تفاهم نامهای بین استانداری، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه، به منظور احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان به امضا رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان ادامه داد: مقرر شد تا در مجموع برای ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان ۵۰ میلیاردتومان بلاعوض به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان بلاعوض، و همچنین تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی که امسال این رقم به ۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد با سود ۴ درصد تخصیص یابد.

قادری افزود: متوسط زیربنای هر واحد ۶۰ مترمربع است. ۲۵۰۰ واحد در شهرستان های استان تشکیل پرونده داده اند. همچنین، بیش از ۲۰۰۰ نفر برای دریافت وام به بانک ها معرفی شدند که بانک ها تاکنون با ۱۹۸۵ نفر عقد قرارداد کردند.

وی ادامه داد: تاکنون اسکلت ۱۵۰۰ واحد به اتمام رسیده و ۱۳۰۰ واحد نیز در مرحله گچ کاری و نازک کاری، هستند. تلاش ما این است تا پایان سال، کار به اتمام برسد.

قادری در خصوص شناسایی واجدان شرایط، اعلام کرد: جلساتی با کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در محل فرمانداری تشکیل و افراد کم درآمد و محروم استان، شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد:علاوه بر افراد تحت پوشش، افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیستند نیز به عنوان افراد کم درآمد شناسایی شدند. بیش از ۶۰ درصد افرادی که تحت پوشش نیستند در اجرای این طرح، صاحب مسکن خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در بیان تمهیدات دولت برای رفع محرومیت زدایی به ویژه در استان های مرزی، گفت: استان کردستان علاوه بر آنکه یک استان مرزی است، بیشتر ساکنان آن اهل سنت هستند که بنا بر اعتقادات خود تمایلی به اخذ تسهیلات بانکی با بهره بالا ندارند که تمهیدات دولت در زمینه اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره، موجب تشویق آنها به مشارکت در این طرح است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا