راه و شهرسازیمجله خبری

تکمیل مسکن مهر نیمه تمام در مسکن ملی عاقلانه بود

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمود محمودزاده اظهار کرد: سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ دو مصوبه برای تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی ارایه شد؛ یکی از طرف هیات دولت و دیگری توسط شورای عالی مسکن. در آن زمان برخی واحدها زیر ۳۰ درصد پیشرفت داشتند و فاقد متقاضی بودند. از یک طرف تسهیلاتی از بانک برای آن تعداد گرفته شده بود. با تصویب هیات دولت و شورای عالی مسکن، واحدهای بدون متقاضی از سرفصل مسکن مهر خارج شد.

وی افزود: حاکیمت با یک تعداد پروژه مسکن مهر نیمه کاره در شهرهای مختلف مواجه بود که بخشی از عملیات اجرایی را گذرانده و رها شده بود. سوال این است که چون اسم این واحدها مسکن مهر بود باید تخریب می شد!؟ اینکه واحدها را تکمیل کنیم و به مردم بدهیم که خیلی عاقلانه تر است. حسن کار این است بخشی از راه صدور پروانه طی شده و به پیشرفت فیزیکی اولیه رسیده که به همین دلیل زودتر به دست مصرف کننده می رسد. هیچ اجباری هم برای انتخاب این واحدها توسط متقاضیان نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اولا این پروژه ها بر اساس مصوبه از سرفصل مسکن مهر خارج شده و دوما کل تعداد واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که در افتتاح ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن به بهره برداری رسید ۱۷۰۰ خانه آن هم در پرند بوده است؛ آن هم در شرایی که برای شهر جدید پرند ۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن برنامه ریزی شده است.

محمودزاده با اشاره به اینکه در زمان شروع مسکن مهر نیز با تعدادی پروژه های نیمه کاره از طرحهای قبلی مسکن مواجه بودیم خاطرنشان کرد: وقتی مسکن مهر شروع شد تعدادی از طرحهای مسکن استیجاری و پروژه های تعاونی ساز نیمه کاره مانده بود که به مسکن مهر الحاق شد. پس بحث اصلی این است که دنبال اسم نباشیم بلکه به دنبال این باشیم مردم خانه دار شوند. اینکه ساختمانهای قبلی را تخریب کنیم لجاجت اقتصادی است. دهها پروژه که از پول عمومی و دولت بلاتکیلف بوده رها کنیم به این جرم که پسوند دیگری داشته هیچ توجیه منطقی ندارد. لذا این بلوغ باید وجود داشته باشد که دنبال محتوا باشیم.

به گفته وی، هم اکنون پروژه خودمالکی وارد طرح اقدام ملی مسکن شده که در مسکن مهر هم وجود داشت. عاقلانه است که از تمام پتانسیل برای پیشبرد طرحهای عمرانی استفاده شود.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شداین پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول و دوم به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا