مجلس و ارگان هامجله خبری

انتقاد از افزایش قیمت اجاره مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   رسول فرخی با بیان اینکه دهک‌های پایین جامعه در تهیه مسکن به‌صورت استیجاری با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: تهیه مسکن برای زوج‌های جوان و دهک‌های پایین جامعه باید به مهم‌ترین اولویت دولت تبدیل شود زیرا این قشر از جامعه در شرایط سختی به سر می‌برند.

وی با انتقاد نسبت به افزایش چشمگیر اجاره مسکن در کشور گفت: دولت طبق مصوبه مجلس در دوره گذشته باید از منازل خالی از سکنه مالیات دریافت کند ولی دولت به دلایلی نامعلوم تاکنون آن را اجرایی نکرده و این امر منجر به افزایش ۴۰ درصدی قیمت اجاره مسکن در تابستان شد لذا این امر قابل‌قبول نبوده و دولت باید مصوبه مجلس را اجرایی کند.

عضو‌‌‌ مجمع نمایندگان استان گیلان طرح تسهیلات ودیعه مسکن برای بهبود اوضاع مسکن را بی‌تأثیر دانست و تصریح کرد: علیرغم برگزاری جلسات متعدد مجلس با وزرای مربوطه، دولت در چند ماه گذشته در خصوص مدیریت بازار مسکن و منازل اجاره‌ای اقدام خاصی انجام نداده و طرح تسهیلات ودیعه مسکن با توجه به افزایش بسیار شدید قیمت‌ها تأثیر زیادی در بهبود اوضاع نخواهد داشت.

فرخی با تأکید بر لزوم توجه به ساخت مسکن‌های استیجاری در کشور بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کارها در خصوص بهبود وضعیت بازار مسکن ساخت مسکن استیجاری است به همین منظور مجلس شورای اسلامی در طرح جهش تولید و تأمین مسکن مقرر کرد که سالانه یک‌میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

وی با اذعان به اینکه تأثیر طرح تسهیلات و ودیعه مسکن بسیار کوتاه‌مدت است، افزود: برخی از مسؤولان دولتی اجرای طرح ساخت مسکن استیجاری در کشور خبر دادند ولی تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و تقریباً در حد حرف باقی ماند، لذا تا زمانی که دولت ساخت این‌گونه منازل را مشخص نکند قیمت مسکن کاهش پیدا نخواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا