مجلس و ارگان هامجله خبری

آخرین وضعیت مسکن در آذربایجان شرقی

به گزارش ساختمان آنلاین : ابوالقاسم سلطانی در پاسخ به انتقادات استاندار آذربایجان‌شرقی نسبت به اینکه مسکن مهر، حاشیه‌نشینی مدرن را افزایش داده است و هیچ اقدامی برای مسکن در استان انجام نگرفته است، اظهار کرد: آقای استاندار یک فرد تحصیلکرده، متخصص و استاد دانشگاه است که حق نظر هم دارد.

وی افزود: انصافاً در سال ۹۸ و سال منتهی به ۹۹ کارهای بزرگی برای مسکن انجام گرفته به‌طوریکه سه و نیم‌میلیون متر مربع پروانه صادر شده و ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تاکید بر اینکه دولت اقدامات زیادی در خصوص مسکن انجام داده است، گفت: ۲۷ هزار وام بافت فرسوده اعطا شده که ۱۹ هزار تبدیل به عقد قرارداد شده است.

وی متذکر شد: یکی از نکات جالب مساکن مهر این است که یارانه مسکن قطع شده است ولی در زمان استاندار در حال تکمیل محوطه‌های این مساکن هستیم.

سلطانی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۶۰۰ واحد در قالب فروش اقساطی ۹۹ ساله، قطعات گروهی و اقشار ویژه اعطا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه دولت در تبریز زمین نداشت و سیاست نیز بر جلوگیری از رشد کمی کلان‌‌شهرهاست، توضیح داد: شهر جدید شهریار و سهند نیز برای جلوگیری از سرریزی جمعیت است ولی با این حساب ۱۲ هزار واحد زمین تامین کرده‌ایم.

وی یادآور شد: ۱۶۰ هکتار مجددا وارد محدوده کرده‌ایم به‌ طوریکه بیشتر زمان ما برای تامین زمین صرف شده است.

سلطانی در خصوص طرح ملی مسکن خاطرنشان کرد: سهمیه استان ۴۰۰ هزار واحد بود که ۵۱ هزار و ۴۴۸ نفر ثبت‌نام کردند که ۲۱ هزار و۷۲۲ حائز شرایط بررسی بودند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا