راه و شهرسازیمجله خبری

امکان ثبت نام مسکن ملی در آینده

به گزارش ساختمان آنلاین :مهلت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که از طریق سامانه tem.mrud.ir انجام شد روز ۲۷ اسفندماه سال گذشته به اتمام رسید. در مجموع یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۱۴۸ نفر ثبت نام کردند و از این تعداد ۴۷۰ هزار نفر بر اساس شرویط پنجگانه واجد شرایط شناخته شدند.

سبز بودن فرم «ج» از شروط پنجگانه است؛ به این معنی است که  متقاضی از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشد و از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات  یارانه ای استفاده نکرده باشد. حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته و همچنین خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانوارنیز مشمول این طرح می شوند.

اما پس از پایان نوبت اول و دوم ثبت نام در اسفندماه سال گذشته که در مجموع مرحله اول را تشکیل می دادند بسیاری از متقاضیان اعلام می کنند که از این طرح جا مانده و در انتظار نام نویسی مرحله دوم هستند.

آنطور که خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده، ثبت نام اقدام ملی برای مرحله دوم قطعا باز خواهد شد که امکان دارد تا چند ماه آینده این اتفاق بیفتد. او گفته که ما اکنون در حال بررسی تمامی موارد مرتبط  هستیم و به محض فارغ شدن از این مسئله ثبت نام اقدام ملی برای مرحله دوم در کشورآغاز می شود که به صورت سراسری توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

محبت خواه درباره روند اجرای پروژه اقدام ملی در استان تهران اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طبق تفاهم نامه با انبوه سازان در حال حاضر در ۱۰ شهرستان تهران (شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت) ۱۴ انبوه ساز به کار گرفته و آنها با تجهیز کارگاهها کارشان را آغاز کرده اند. نهضت اقدام ملی به سرعت در تهران پیش می رود. در تهرانسر نیز چهار انبوه ساز به صورت سه شیفت مشغول کار هستند و همه اینها در کنار همراهی مردم در افتتاح و تکمیل حسابها می تواند آینده ای روشن برای اقدام ملی رقم بزند.

فرم «ج» با وام ودیعه مسکن قرمز نمی شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین درخصوص اینکه وام ودیعه مسکن منجر به قرمز شدن فرم «ج» خواهد شد گفته است: وام ودیعه مسکن عامل قرمز شدن فرم جیم نیست. ضمن آنکه برای ثبت نام، سبز بودن فرم جیم الزامی است همچنین کسی که وام ودیعه مسکن را گرفته می تواند از سایر وامهای بانک مسکن استفاده کند و این مساله مانعی ایجاد نمی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برخی ها در گذشته پس از ثبت نام در طرح مسکن مهرامتیاز خود را فروخته اند که این آگاهی بسیار ضروری است که هر خانوار ایرانی یک بار می تواند از تسهیلات دولتی استفاده کند لذا خرید و فروش این تسهیلات به ضررخودشان  خواهد بود و می بایست در این زمینه با آگاهی عمل کنند.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا