راه و شهرسازیمجله خبری

نقش موثر دهیاران در کاهش تغییرکاربری‌ها

به گزارش ساختمان آنلاین :  علی موسوی گفت: با توجه شرایط آب و هوایی شهرستان تالش و آلوده شدن هوای تهران، هجوم مهاجران از سال ۹۱شدیدا به این شهرستان شروع شد.

وی با اشاره به اینکه گشت‌ها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییرکاربری از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان همواره صورت می‌گیرد، افزود: جهادکشاورزی با حمایت دستگاههای نظارتی و کنترلی توانست تعداد این تخلفات را کاهش دهد و در حال حاضر خوشبختانه رو به کاهش است.

موسوی ادامه داد: با توجه به وسعت شهرستان، جهاد کشاورزی به تنهایی نمی‌تواند از تغییرکاربری جلوگیری کند و نیاز به عزم ملی و استانی دارد و کلیه دستگاهها باید حمایت کنند.

وی تصریح کرد: همچنان با ساخت و سازهای غیرمجازی که در خارج از طرح هادی صورت می‌گیرد، به جد برخورد می‌شود و مقرر شده اراضی ارزشمندی که در طرح هادی نیز قرار گرفته اند بازنگری شود تا در اراضی با کاربری‌های باغی و زراعی داخل طرح هادی نیز واحد مسکونی ساخته نشود.

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: روستاها از مهمترین مناطقی هستند که داشتن خانه دوم در آن‌ها مورد طمع ویلاسازان است و دهیاران در توقف این چنین سازه‌هایی می‌توانند نقش پررنگی ایفا کنند.

وی افزود: مناطق ییلاقی و منطقه اسالم تالش نیز بسیار مورد طمع ساخت خانه‌های دوم در این شهرستان است و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: نیاز است برای به صفر رساندن تغییرکاربری‌ها عزم ملی ایجاد شود و همه دستگاه‌ها خود را موظف بدانند تا با ساخت و سازها از همان مرحله اول ساختمان‌سازی‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: امسال ۱۹ مورد قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز توسط جهاد کشاورزی این شهرستان انجام شده است و متخلفین بدانند که اجازه ساخت هیچ بنای غیرمجازی در اراضی ارزشمند کشاورزی این شهرستان داده نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا