راه و شهرسازیمجله خبری

لزوم توجه به بیمه منازل مسکونی در شهرها

به گزارش ساختمان آنلاین :  صفی‌الله کرامتی در جلسه ستاد مدیریت بحران خرم‌دره با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت کرونایی سختی به سر می‌برد، اظهار کرد: تلاش‌های خوبی در حوزه مبارزه با کرونا در سطح شهرستان انجام شده است که می‌تواند در کنترل این بیماری موثر باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد کرونا که اخیرا در استانداری زنجان برگزار شد، اعلام شد ۱۰ درصد کرونایی‌های زنجان در خرم‌دره درمان شده‌اند، ادامه داد: این امر نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و زحمات مسئولان این حوزه است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم برای مهار این بیماری، یادآور شد: باید برای ترویج فرهنگ ماسک زدن که یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با کرونا است، همت جدی‌تری در سطح این شهرستان وجود داشته باشد تا شاهد کم‌ترین آسیب به شهروندان باشیم.

کرامتی در ادامه با بیان اینکه احتمال دارد با بارش‌های خوبی که در راه خواهد بود زمستان سختی پیش‌رو داشته باشیم، بیان کرد: آمادگی شهرداری در سطح شهر یکی از ضروریات است، لذا شهرداری باید از هم‌اکنون آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع حادثه‌ای را داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه باید امکانات و دپوی لازم برای مقابله با هر حادثه مهیا باشد، اضافه کرد: پاک‌سازی معابر، کانال‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه رودخانه‌هایی که از داخل شهر عبور می‌کنند نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا در زمان بارش، با چالش جدی مواجه نشویم.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در جلسه در زمینه آب‌گرفتگی معابر، کوچه‌ها و جوی‌های آب، اظهار کرد: در شهر خرم‌دره مطالعه طرح فاضلاب انجام شده که پتانسیل بسیار خوبی است که اگر از این مطالعات بهره‌گیری شده و بر اساس آن جمع‌آوری آب‌های سطحی و جدول‌گذاری‌ها بر انجام شود، مشکلات آب‌گرفتگی به حداقل خواهد رسید.

کرامتی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در استان، یادآور شد: حادثه خبر نمی‌کند و هر لحظه امکان وقوع آن وجود دارد؛ پس باید آمادگی لازم برای مواقع اضطراری از هم‌اکنون اندیشیده شود تا در مواقع بحران دچار مشکل نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه محورهای مواصلاتی که دارای پل‌ هستند نیز باید پاک‌سازی و لایروبی انجام شود، ادامه داد: آمادگی رکن اصلی مدیریت بحران است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج بیمه منازل مسکونی، اضافه کرد: طی دو سال اخیر با اقدامات خوب انجام شده همه منازل مسکونی در روستاها بیمه شده‌اند.

کرامتی با بیان اینکه یکی از چالش‌های موجود در سطح شهر در هنگام وقوع حوادث، بیمه نبودن منازل مسکونی است، اظهار کرد: در شهرها تحقق این امر در گرو همکاری مطلوب شهرداری و شهروندان است.

این مسئول با اشاره به اینکه تسهیلاتی که دولت در هنگام وقوع حوادث پرداخت می‌کند به حدی نیست که از آن برای احداث مجدد مسکن استفاده شود، تصریح کرد: با کمک بیمه‌ها و سهمی که دولت پرداخت می‌کند می‌توان نسبت به احداث مسکن و جبران بخشی از خسارت‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به مقاومت کم برخی از خانه‌های روستایی در زمان حادثه، خاطرنشان کرد: طبق اعلام بخشداری صد درصد منازل مسکونی روستایی در خرم‌دره تحت پوششی بیمه قرار دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا