راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت و ساز مسکن در لرستان از رکود خارج شده است

به گزارش ساختمان آنلاین :سعید بارانی بیرانوند امروز اظهار داشت: در حال حاضر بازار ساخت و ساز مسکن در لرستان وضعیت متعادلی دارد اما در حوزه فروش و خرید با رکود مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به گرانی مسالح ساختمانی انتظار داشتیم میزان و ساخت‌سازها کاهش پیدا کند، افزود: اما بر خلاف این پیش بینی در سال جاری میزان ساخت و ساز در استان نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بیان کرد: در حال حاضر هزینه ساخت و ساز یک منزل مسکونی حداقل سه میلیون تومان است که این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

بارانی بیرانوند با اشاره به اینکه میزان تعرفه‌های نظام و مهندسی نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: این میزان رشد نسبت به افزایش سایر هزینه‌های ساختمان که طی یک سال گذشته حداقل دو برابر شده‌اند ناچیز است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا