مجله خبری

صدور کارت اعتباری مصالح ساختمانی

صدور کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای تولیدکنندگان مسکن

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رادیو اقتصاد، محمد اسلامی با اشاره آغاز تحرک تولید مسکن و ساخت و ساز در سه ماهه آخر سال ۹۷، اظهار داشت: خوشبختانه پروژه مسکن مهر با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و انجام اقدامات مناسب هم اکنون جانی تازه به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر به یک دغدغه جدی برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شده است، افزود: تحرک خوبی در بحث تکمیل پروژه‌های مسکن مهر ایجاد و این روند در سال پیش رو نیز به شدت پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: جدا از تکمیل مسکن مهر پروژه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به منظور تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در جامعه هدف از دیگر دستور کارهای جدی وزارت راه و شهرسازی است.

اسلامی ادامه داد: خوشبختانه عملیات اجرایی این پروژه در سطح بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده است.

اسلامی از همه فعالان، سازندگان و تولید کنندگان مسکن در کشور دعوت کرد به این قافله بپیوندند تا حرکت ساخت و ساز در جامعه رونق جدی به خود گیرد.

وی گفت: ایران با توجه به پیشینه تاریخی و همینطور ظرفیت عظیم مهندسی و معماری قابل ملاحظه و پر افتخار در صنعت ساختمان حق مطلب اینکه در زمینه مزبور پیشرو باشد کما اینکه در گذشته چنین بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نکته مهم و کلیدی در این ارتباط این است که با یک انضباط فکری و رفتاری بتوان به حرکت مزبور استمرار بخشید و در عین حال به نحوی عرضه مسکن را جریان‌سازی کرد که به صورت پایدار بتواند در عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند.

اسلامی به موضوع کارت اعتباری مصالح ساختمانی نیز اشاره و بیان کرد: این کارت برای تولیدکنندگان و سازندگان مسکن شهری در نظر گرفته شد.

وی گفت: طرح مزبور حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی می‌شود به نحوی که در خرید و سفارش انبوه مصالح تخفیف قابل ملاحظه‌ای در نظر گرفته شود تا بتواند دو نقش بسیار مهم داشته باشد؛ نخست تدارکات و لجستیک ساخت و ساز را فراهم کند و دیگر اینکه به کارخانه تولیدی مصالح ساختمانی در حالت توقف و رکود جانی دوباره ببخشد و همین طور در نهایت نتیجه این باشد که قیمت تمام شده تولید مسکن را بتوان با همان میزان درصد تخفیف مصالح کاهش داد.

منبع: مهر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا