اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اقبال شاکری: شورای مرکزی به تخلفات نظام مهندسی تهران رسیدگی کند

اقبال شاکری، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  ساختمان آنلاین  اظهارداشت: بیش از یک هفته از اعطای حکم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی می گذرد و با توجه به این امر ،این سازمان باید عملکرد سازمان های نظام مهندسی را مورد پایش قرار دهد و به تکالیف قانونی خود در این زمینه عمل کند.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین سازمان نظام مهندسی ساختمان،برای اینکه پاسخگوی مطالبات مردم و به خصوص بدنه تخصصی نظام مهندسی باشد ،باید قویا نسبت به نظارت بر عملکرد هیات مدیره سازمان استانها اقدام کند.

وی راه اندازی سامانه یکپارچه ارجاع نظارت کار، عملکرد اعضاء و هیات مدیره ها را یکی از مکانیزمهای کاهش تخلفات مالی در سازمان نظام مهندسی دانست و افزود: شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان باید به منظور نظارت بر عملکرد اعضاء و هیات مدیره سازمان استانها این سامانه را برقرار کند تا جلوی تخلفات گرفته و با متخلفان برخورد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین اذعان داشت: ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در زمان انتخابات و در حضور نمایندگان مجلس درباره پایبندی به اصول و نظامات اداری نظام مهندسی سوگند یاد کرده اند و با توجه به این امر باید هر چه سریع تر به تخلفات نظام مهندسی تهران ورود کند و این سازمان را از مفاسد مزمن و پیوسته در سطح کلان و خرد نجات دهد.

شاکری همچنین با بیان اینکه مرجع رسیدگی به تخلفات سازمان‌های نظام مهندسی، شورای انتظامی است گفت: مجلس نیز قطعا موضوع تخلفات مالی نظام مهندسی تهران را پیگیری خواهد کرد و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با ساختمان آنلاین درباره وزیر راه وشهرسازی و شایعات مطرح شده پیرامون استعفای وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از خبرگزاری ها غیر حرفه ای و غیر تخصصی عمل کرده اند و به نقل از بنده اظهاراتی خلاف واقع منتشر کرده اند.

وی اذعان داشت: وزیر محترم راه و شهرسازی در حوزه مسوولیت خود در حال خدمت است و مسایل مربوط به سلامت جسمی ایشان به رئیس جمهور محترم ارتباط دارد و ملاک اصلی ما عملکرد ایشان است.

شاکری خاطر نشان ساخت: امتناع بانکها در اعطای تسهیلات و همچنین استنکاف برخی از دستگاه های دولتی برای واگذاری اراضی تحت تملکشان،دو مشکل عمده ای هستند که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن وقفه ایجاد کرده اند و بنده پیشنهاد دادم رئیس جمهور در این زمینه ورود کند و این دستگاه ها را ملکف به همکاری با وزارت راه وشهرسازی و اجرای تکالیف قانونی شان کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا