اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بانکها به التهابات بازار مسکن دامن می‌زنند

اقبال شاکری در گفتگو با پایگاه خبری ساختمان آنلاین  ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: گزارشها حاکی از آن است که بانکها برای کسب درآمد ،در حوزه مسکن سرمایه گذاری های گسترده ای انجام می دهند ،و این حجم از گستردگی ،قطعا باعث خواهد شد که نظام بانکی در ایجاد آشفتگی قیمتها در بازار مسکن تاثیرگذار باشد.

وی با انتقاد از اینکه سیستم بانکی باید در مسوولیت تخصصی خود ایفای نقش کند خاطر نشان ساخت: متاسفانه سوداگری در بخش مسکن به سازمانها و ارگانهای مختلفی از جمله نظام بانکی سرایت و سبب تشدید مشکلات حوزه مسکن شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اذعان داشت: در بازار مسکن بازیگران مختلفی نظیر مشاورن املاک،بانکها،سوداگران و … باعث ایجاد آشفتگی در بازار مسکن شده اند و رویکردهای سوداگرانه سبب شده است که بخش مسکن با چالشهای بیشماری همراه باشد.

شاکری با انتقاد از کارشکنی بانکها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و قانون گریزی از آنها تاکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ،کارشکنی بانکها و عدم اجرای تکالیف قانونی شان،در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر اساس برنامه های پیش بینی شده،اختلال ایجاد کرده است ،در حالی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن،مسوولیت و وظایف بانکها در این طرح کاملا مشخص شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان ساخت: باید از مکانیزمهای مختلف رویکردهای سودگرانه را در بخش مسکن کنترل کنیم .

شاکری اذعان داشت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن ،قطعا می تواند نقش بسیار کلیدی در حل بحران مسکن داشته باشد و متقاضیان این طرح را که از گروه های پایین درآمدی هستند خانه دار کند،اما متاسفانه عدم همکاری دستگاه های مربوط سبب ایجاد وقفه در اجرای این طرح شده است و امیدواریم که پیگیری های مجدانه رئیس جمهور،گره مشکلات این طرح را باز کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا