دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

صدور ۱۰ میلیون متر مربع پروانه ساخت در بافت فرسوده تا پایان سال جاری

به گزارش  خبرنگار ساختمان آنلاین  ، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جریان مراسم کلنگ زنی ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی که صبح امروز در مجموعه جنگ افزارسازی برگزار شد با اشاره به قرارگاه مسکن اظهارداشت: این قرارگاه با ۴ هدف در تهران راه اندازی شد و قرار بر این شد تا در بستر این قرارگاه فرایند صدور پروانه کاهش یابد، بافت فرسوده نوسازی شود و مسکن ساخته شود.

وی بر محقق شدن تمامی اهداف قرارگاه جهادی مسکن و انعقاد حدود ۲۲۰ هزار تفاهم نامه با بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت:با کلنگ زنی امروز تعداد واحدهای در دست ساخت به ۲۱ هزار واحد می‌رسد و با استفاده از برنامه‌های تدوین شده نقاط ضعف و قوت پروژه مسکن بر اساس ۳ مدل ساخت پیش می‌رود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: در اولین مدل پروانه از شهرداری و ساخت از شریک است، در مدل دوم زمین و ساخت از شریک است و شهرداری کمک می‌کند.

وی گفت: نوع مواجهه ما این است که بخش رکود را نجات دهیم در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ متراژ صدور پروانه افزایش داشته است و عملکرد در حوزه صدور پروانه حدود ۴۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: حدود ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده در تهران وجود دارد که می‌توان در این پلاک‌ها مسکن ساخت و سیاست تولید مسکن در محیط شهری و در بستر تمامی زیرساخت‌ها است.

وی گفت: پیش بینی ما این است در بستر مشوق‌های موجود ۶ هزار پروانه تا پایان سال در بافت فرسوده صادر شود در دولت سابق ۱۸ مصوبه توسط شورای عالی شهرسازی صادر شده که پیامد تمامی آنها قفل ساخت و ساز بوده است.

صارمی در پایان خاطر نشان ساخت: در سال ۹۰ حدود ۳۵ میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شده است اما اکنون این سرانه به ۵ میلیون متر مربع رسیده است و اگر امسال ۱۰ میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شود اشتغال رشد چشمگیری خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا