بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بافت‌های فرسوده جان شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین  ، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جریان مراسم آغاز ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی که صبح امروز در مجموعه جنگ افزارسازی برگزار شد با بیان اینکه ارتباط با وزارت دفاع به حدی خوب است که

گشایشهای خوبی با تفاهم نامه های منعقد شده صورت گرفته است خاطر نشان ساخت:

۱۱ هکتار از ۱۷ هکتار این مرکز به فضاهای عمومی و سبز اختصاص میابد و چهره جدیدی از شهر را ایجاد می‌کند و ۲ هزار و ۶۰ واحد در ۶ هکتار با تأمین تمامی سرانه‌ها ساخته می‌شود و گشایشی برای منطقه ۱۳ است و در کمیسسیون ماده پنج معضلات و بن بستهای منطقه را مرتفع خواهیم کرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های دوره جدید شورا و شهرداری تهران مسوولیت پذیری است  اظهارداشت: افتتاح پروژه ها در موضوعات پیاپی نشان از هدف گذاری برای رفع نیازهای شهروندان در ابعاد همه جانبه است و با توجه به انباشتگی مشکلات در تهران ،گره گشایی از آنها از اهمیت بسیاری برخودار است.

زاکانی با اشاره به همسویی دولت و مجلس در رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن و همسویی شهرداری در حل معضل مسکن عنوان کرد: مکانیزم های مختلفی برای حل مشکل مسکن در نظر گرفته ایم و تهران باید پبشران و الگو در بخش مسکن باشد و موضوع قرارگاه جهادی مسکن و روشهای جدید در احیای بافتهای فرسوده ،در همین راستاست.

شهردار تهران از برنامه شهرداری برای تسهیل شرایط ساخت مسکن خبر داد و تاکید کرد: سیاستهای قبلی در حوزه مسکن سبب ایجاد مشکلات عدیده برای مردم شد .در حال حاضر به دنبال آن هستیم که با کاهش مدت زمان پروانه ساخت،موانع تولید مسکن را کاهش دهیم و طولانی بودن زمان صدور پروانه ساخت به هیچ وجه قابل پذیرش نیست چرا که که سبب خواب سرمایه می شود و بنابراین این زمان باید به حداقل برسد.

شهردار تهران سیاستهای تشویقی را به عاملی برای جذب فرصتهای سرمایه در بافتهای فرسوده تعبیر کرد و اذعان داشت: در همین راستا از امروز برای واحدهای بالای صد متر یک طبقه تشویقی اختصاص داده می شود و همچنین ساخت بیش از ۴۰۰ متر به شرط تأمین معبر مشمول ۲ طبقه اضافه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه به موضوع تامین پارکینگ توجه ویژه شده است گفت: در حال حاضر مسیر ساخت وساز هموار شده است و با همکاری نهادهای مختلف نظامی ،اداری ،بخش خصوصی و .. از طریق مشوقهای مختلف نظیر مشارکت در ساخت چه از طریق ارایه تسهیلات ، پروانه یا زمین، تولید مسکن رونق می گیرد.

زاکانی با هشدار نسبت به افزایش روز افزون فرسودگی شهر تهران که به گفته وی با مخاطرات جانی برای ساکنان آنها همراه است افزود: ساخت وساز باید مبتنی بر معماری ایرانی – اسلامی باشد و هنر ومعماری ایرانی باید در این ساخت وسازها متبلور شود و برای تحقق این هدف ساخت شهرک سازی های الگو را در دستور کار خود قرار داده ایم.

شهردار تهران همچنین با غیرمعقول دانستن زمان دسترسی خانوارها به مسکن که به گفته وی 66 سال طول می کشد تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که رویای خانه دار شدن مردم را تحقق ببخشیم و امیدواریم که با افزایش عرضه ،شرایطی فراهم شود که مسکن از یک کالای سرمایه ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت شهرداری در حوزه مسکن احیای بافتهای فرسوده است یادآور شد : تهران یک میلیون مسکن کسری دارد و با سیاستهای در نظر گرفته شده ،قطعا مشکل مسکن در تهران حل خواهد شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا