راه و شهرسازیمجله خبری

کلیات طرح تامین مسکن نخبگان تصویب شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   ناصر باقری مقدم حمایت‌های زیرساختی در تامین شغل و مسکن برای نخبگان و استعدادهای برتر را از عوامل مهم جلوگیری از خروج نخبگان از کشور دانست و افزود: تامین مسکن نخبگان از جمله موارد حمایتی است که در بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: کلیات طرح تامین مسکن نخبگان در جلسه اخیر هیات امنای این بنیاد با حضور رییس‌جمهور به تصویب رسید و جزییات این طرح پس از تصویب نهایی اجرا و اطلاع‌رسانی ‌می شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان درمورد مصوبه جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی کشور هم گفت: موضوع جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی با جدیت با همکاری سازمان اداری استخدامی کشور در حال پیگیری است.

باقری مقدم در عین حال تاکید کرد: البته در ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی نیز نباید از این نکته غفلت کرد که با اینکه داشتن شغل مناسب از مهم‌ترین دغدغه های نخبگان است اما آنها می‌خواهند در اجتماع اثرگذار باشند نه اینکه به هر شغلی بپردازند.

وی ادامه داد: این بنیاد در یک تقسیم بندی کلی چند دسته برنامه حمایتی را به‌صورت موازی پیش‌می‌برد که به بحث ماندگاری نخبگان کمک می‌کند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با یادآوری اینکه بنیاد ملی نخبگان به دنبال ایجاد عوامل انگیزشی برای استعدادهای برتر و نخبگان است، طرح هسته های مساله محور احمدی روشن را از آن‌جمله خواند.

وی افزود: این طرح نخبگان را درگیر مسایل کشور کرده و حس اثرگذاری را در آنها تقویت می‌کند.

حمایت از برگزیدگان المپیادی و نفرات برتر کنکور در دستور کار بنیاد ملی نخبگان

باقری‌مقدم از دیگر برنامه‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان را حمایت از برگزیدگان المپیادهای علمی و نفرات برتر کنکور سراسری عنوان کرد که در قالب طرحی ویژه از تحصیل آنها تا مقطع دکتری در رشته‌های اولویت دار کشور، حمایت می شود و پس از آن، بحث اشتغال آنها به عنوان هیات‌علمی نیز مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد.

وی درمورد میزان تاثیرگذاری این طرح‌ها بر حفظ نخبگان در کشور اظهار داشت: تمامی این فعالیت و طرح‌ها براساس مطالعات، اجرایی شده، در واقع از طریق مصاحبه‌هایی که با نخبگان داشتیم به این نیازها رسیدیم و با اولویت‌بندی موارد، تقسیم‌بندی‌ها شکل گرفت.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با یادآوری اینکه امروزه استکبار از راه‌های متفاوت به‌ویژه از طریق رسانه روی جذب نخبگان و استعدادهای برتر ایران تمرکز کرده است، تصریح کرد: مدیریت فضای رسانه یکی از موارد مهمی است که حاکمیت باید بر آن اهتمام داشته باشد چرا که امروز دشمن در فضای مجازی به شدت دست به کار شده است و سعی دارد فضای سیاه از کشور و آینده ایران نمایش دهد که در این زمینه به دنبال برنامه هایی هستیم که به کمک رسانه ها با اطلاع رسانی مناسب از این فضا خارج شویم.

باقری مقدم در ادامه اهمیت حوزه علوم انسانی و علوم پایه را خاطرنشان کرد و گفت: بیشتر کشفیات و موارد بسیار مهمی که در دنیا شاهد هستیم ریشه در علوم پایه دارد؛ درمورد علوم انسانی نیز زمانی که می‌گوییم علوم انسانی، منظور پرداختن به رشته‌هایی مانند جامعه شناسی و فلسفه است که نقش جریان سازی را ایفا می‌کند.

وی افزود: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، نخبگان باید روی علومی تمرکز کنند که جنبه تمدن سازی برای کشور داشته باشد و به همین سبب برنامه های ویژه‌ای برای حوزه علوم انسانی برنامه ریزی کردیم که مورد تایید رییس جمهور نیز قرار گرفته است.

این مسوول در بنیاد ملی نخبگان به استفاده از ظرفیت‌های خیرین و موقوفات برای حمایت از نخبگان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: براساس مصوبه هیات امنا بنا شد که از ظرفیت خیرین و توان مشارکت اجتماعی بنگاه‌های بزرگ اجتماعی در کشور برای تامین منابع برنامه های بنیاد نخبگان استفاده کنیم و همچنین تعریف نخبگی را در سایر حوزه ها گسترش دهیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا