راه و شهرسازیمجله خبری

طرح عظیم نهضت ملی مسکن، بستری مناسب برای صنعتی‌سازی است

به گزارش ساختمان آنلاین: «فرید نائینی» رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران ساختمان امروز دوشنبه در همایش رویداد فناورانه صنعت ساختمان که در محل مرکز تحقیقات راه و مسکن در حال برگزاری است، اظهار کرد: توسعه صنعتی اولویت نخست توسعه بخش ساختمان است.

وی افزود: ساختارهای سنتی و ناکارآمد ساخت مسکن در تهدید است و فرصت برای رقابت پذیری در بخش ساختمان محدود است.

نائینی با بیان اینکه در مسیر بحرانی تحقق ارتقای صنعتی سازی هستیم، گفت: طرح نهضت ملی مسکن را فرصت مناسب در زمان مناسب ارزیابی می‌کنیم و خود را موظف به حمایت از این طرح می‌دانیم. این طرح با تولید میلیونی مسکن برای اقشار کم‌درآمد شجاعانه، کارآمد و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: این طرح عظیم بستر فوق‌العاده‌ای برای صنعتی‌سازی است و امیدواریم فرصت صنعتی‌سازی ذیل این طرح از دست نرود.

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با بیان اینکه با بحران عقب ماندگی ساخت مسکن مواجه هستیم، گفت: عزم ملی در برابر این پروژه بزرگ تامین نشد، دانشگاه و جامعه مهندسی و بسیاری از ظرفیت‌های دیگر حضور ندارند و گفتمان لازم برای تحقق طرح عظیم نهضت ملی وجود ندارد. باید با ظرفیت اساسی در طراحی و تولید به میدان بیاییم.

نائینی بیان کرد: تامین منابع یکی از گلوگاه‌های این طرح است و  به‌جز هدف راهبردی طرح، اهداف جنبی متعددی قابل احصا و برنامه‌ریزی هست که بهره‌وری و کیفیت طرح را تامین کند.

وی افزود: دولت با نگاه توسعه‌ای، از نولید صنعتی حمایت می‌کند و اکنون همه عوامل و منابع اصلی برای توسعه صنعتی ساختمان را در اختیار داریم. اما تاکید داریم که تعریف درستی از صنعتی‌سازی در بخش ساختمان نیست. تجربه مسکن مهر در برابر ماست و می‌توانیم موانع تولید صنعتی را با اتکا به پروژه زمان‌بر و ناتمام مسکن مهر رفع کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا