راه و شهرسازیمجله خبری

ضرورت ایجاد مشوق برای نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش ساختمان آنلاین:  به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو با تاکید بر این كه دولت سیزدهم موضوع نوسازی مسكن در بافت‌های فرسوده را در اولویت خود قرار داده است، گفت: در دولت سیزدهم به نوسازی محله ای با نگاه تشویق ویژه برای توسعه گران و سازندگان اولویت داده ایم.

او با اعلام اینکه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری در سند تحول دولت سیزدهم به عنوان یكی از چالش های اساسی مسكن و شهرسازی مطرح و برای آن سیاست و راهكار تعیین شده است، گفت: دولت در دل برنامه نهضت ملی مسكن، ساخت سالانه ۱۵۰ هزار واحد در بافت های فرسوده اختصاص داده است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینكه در بافت های فرسوده و سكونتگاه های غیررسمی عمدتا افراد كم درآمد سكونت می كنند، تصریح كرد: این افراد به تنهایی قادر نیستند به نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسكونی خود اقدام كنند. این بافت ها شرایط خوبی ندارند و اگر زلزله ای اتفاق بیافتد، جان هموطنان را به خطر می اندازد.

مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران با اعلام این که بر اساس آمار، قریب به دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در این محدوده ها داریم، تصریح کرد: در مجموع ۲۱۰ هزار از این بناهای ناپایدار برچیده شده است و ۶۷۰ هزار واحد در این بافت ها ساخته شده است. این آمار نشان می دهد این بافت ها ظرفیت خوبی برای تولید مسكن اضافی دارند و می توانیم هم خانه های ناپایدار را از بین ببریم و هم اینكه خانه های جدید احداث كنیم.

آیینی در پایان ایجاد مشوق برای نوسازی بافت های فرسوده را ضروری دانست و تاكید كرد: این كار باید توسط بخش خصوصی انجام شود. در این راستا ضروری است تا سازنده ها با مالكان بافت های فرسوده شریك شوند تا زمین در اختیار آنها قرار گرفته شود و بعد از ساخت در اختیار هر دو قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا