دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

سهم ۱.5 برابری هزینه مسکن در سبد خانوار نسبت به سایر کشورها

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین  جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در جریان مراسم آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: توجه به هزینه تأمین مسکن از اهمیت بسزایی برخوردار است و میانگین جهانی این عدد ۱۵ درصد است و در ایران مطابق آمار سال از ۷۱ تا ۱۴۰۰  ۳۳ تا ۶۰ درصد نوسان داشته است.

شربیانی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق یک ونیم برابر درآمد خانوارها صرف مسکن می شود تاکید کرد: قیمت مسکن تحت تاثیر عرضه وتقاضا است و اثر عناصر اقتصادی بر مسکن سبب شده است که مسکن از کالای مصرفی به کالایی سرمایه های تبدیل شود.

عضو شورای شهر تهران  گفت‌: مدیریت شهری بر اساس قانون به عرصه مسکن ورو د پیدا کرده است و با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن و تهیه بانک اطلاعات مسکن و کوتاه کردن زمان صدور پروانه ساختمانی به کمک دولت در تسیهل طرح  نهضت ملی مسکن آمده است.

وی درباره نفرآباد گفت: ۳۰ سال واماندگی منجر به ایجاد شرایط زشت و نامتناسب در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی شده بود، نفر آباد یکی از هویت‌های تهران است و بر همین اساس اولین مصوبه ما در شورای شهر تأمین منابع برای نفر آباد بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مشارکت دادن مردم در اداره امور یکی از مهمترین شعارهای مدیریت شهری تهران است و درباره نفر آباد نیز از مشارکت مردم کمک گرفتیم و هم اکنون طرح این محله از کمیسیون ماده ۵ خارج شده است.

شربیانی با اشاره به پارکینگ طبقاتی استان عبدالعظیم حسنی گفت: انتظار ما این است بحث کلنگ زنی و احداث این پارکینگ سریع‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم در بستر تفاهم نامه‌ای نیز از طرفیت استان برای ساخت مسکن در شهر ری بهره ببریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا