راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

آغاز مرحله دوم طرح نهضت مسکن تا پایان شهریور

به گزارش ساختمان آنلاین:  به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در برنامه سلام صبح بخیر در شبکه سه سیما به مناسبت هفته دولت به بیان آخرین وضعیت پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه مسکن در شهرهای جدید کشور پرداخته و گفت: اولین جرقه ایجاد شهر‌های جدید در سال ۶۷ شکل گرفت و هدف آن مدیریت زمین و سکونتگاه های مردمی بود که ظرفیت این اراضی را برای پذیرش جمعیت فراهم کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید هم اکنون ۲۰ شهر فعال هستند. پرند و پردیس،گلبهار به عنوان شهر‌های جدید پرجمعیت محسوب می شوند. مهم ترین هدف جانمایی مسکن ملی، نگاه خانواده پذیر بودن و همچنین ایجاد رویکرد شهری و تامین سرانه های جمعی در این شهر‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه ساخت مسکن با توجه به وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال باید ۷۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید و شهرک ها احداث شود. بنابراین سعی کرده ایم نهضت شهرک سازی را در دستور کار خود قرار دهیم و با طراحی یک الگوی مهم بتوانیم با جمعیت محدود‌تر کیفیت زندگی را افزایش دهیم.

جعفری همچنین اضافه کرد: در چهار گام ۱۰۰ هزار واحد برای تولید مسکن برنامه ریزی شده که در اردیبهشت ماه ۱۰۰ هزار واحد عملیات اجرایی آنها آغاز و در شهریورماه گام دوم عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار دوم صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در ادامه سخنان خود افزود: هم اکنون برای ساخت مسکن ما رویکرد‌های هوشمند سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم به گونه ای که باید تولید مسکن مناسب در فضا‌ی شهری مطلوب قرار گیرد و ساخت این شهر‌ها باید قابلیت رقابت با کلان شهر‌ها داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: نباید به دلیل برنامه ریزی مقطعی و موردی فقط به فکر ساخت مسکن باشیم بلکه باید در کنار ساخت آن تمامی زیرساخت و خدمات زیربنایی و روبنایی را در دستور کار قرار دهیم. استفاده از فناوری های نوین و هوشمند سازی، اصل ماجرا است. در قالب بهره مندی و استفاده از توان نخبگانی بتوانیم شهر‌هایی به گونه ای طراحی کنیم که زیبایی آن ها زبان زد همگان باشد. چراکه مفهوم فرهنگی جذابیت های خاص خودش را دارد.

جعفری افزود: توسعه این سکونتگاه ها در حال طراحی است و ما در حال طراحی فضای شهری جدید است که عملکرد آنها جهانی باشد و قابلیت رقابت پذیری در بین سکونتگاه ها داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: صنعتی سازی یک اصل در شهر‌های جدید است سرعت کیفیت و مقاومت پذیری را افزایش و قیمت ساخت را ارزان تر می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا