دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت ده درصد از واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی

موسی نجفی در جریان برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  با بیان مطلب فوق افزود: ما در حوزه تعاون در بخش مسکن وارد تعاملات بسیار مطلوبی با سازمان نظام مهندسی شده ایم.
وی افزود: مسکن و تعاون یکی از بخش های اقتصادی در قانون اساسی است و در حال حاضر بیش از ده هزار تعاونی مسکن در حال فعالیت هستند که در حوزه ساخت قطعا باید تایع قوانین و مقررات ساخت باشند.

نجفی با اشاره به مشارکت بخش تعاون در طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان ساخت: بخش تعاون ساخت چهارصد هزار واحد مسکن را با توجه به قانون جهش تولید مسکن اجرایی می کند و قطعا از ظرفیت نظام مهندسی در این مسیر استفاده بهینه خواهد شد چرا که ساخت وساز اصولی مستلزم بهره گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک تشکل حرفه ای و متخصص در عرصه مسکن است.

وی اذعان داشت: با در نظر گرفتن اینکه چهارصد هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب روش تعاونی، میتوان گفت در عمل ده درصد از این طرح به روش تعاونی ساخته خواهد شد.

این مقام مسوول با تاکید براینکه در همین راستا اساس نامه ای تهیه شده است تصریح کرد:جهت ساخت ده درصد از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی، تفاهم نامه ای با وزارت راه برای استعلام افراد واجد شرایط منعقد و به استانها ابلاغ خواهد شد.

نجفی تاکید کرد: اساس نامه ای که تدوین کرده ایم شرایط ومقررات ساخت،ترکیب اعضای هیات مدیره و…مشخص خواهد شد.

نجفی افزود: بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور است و رونق آن می تواند کمک بسیار زیادی به اشتغالزایی کند و در همین راستا قطعا تعاونی های مسکن می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

نجفی همچنین به تدابیر تامین مالی برای ساخت چهارصد هزار واحد در قالب تعاونی سازی اشاره کرد و گفت: بخشی از این تامین مالی از طریق اعطای تسهیلات و تزریق آورده اعضا خواهد بود و بخشی دیگر با همکاری شرکت های تعاونی ها و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

نجفی ادامه داد: دولت باید در حوزه مسکن تسهیل گر باشد و از تصدی گری پرهیز کند. ما هم همین سیاست را در حوزه مسکن دنبال می کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا