دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بخشی از واحدهای نهضت ملی به شیوه صنعتی ساخته می‌شوند

محمد مهدی حیدری در گفتگو با ساختمان آنلاین  ضمن بیان مطلب فوق به ارایه توضیحاتی درباره مفهوم صنعتی سازی پرداخت و اظهارداشت: برخی تصور می کنند که صنعتی سازی یک پلتفرم یا سیستم ساختمانی است در حالی که صنعتی سازی فرآیندی منجسم و یکپارچه است که از مرحله طراحی تا مرحله بهره برداری ساختمان را در بر می گیرد و پلتفرم و سیستم های صنعتی ساخت جزیی از فرآیند مدیریت صنعتی سازی محسوب می شود.

وی تاکید کرد : بنابراین اگر سیستم صنعتی سازی را به عنوان یک تصویر بزرگ در نظر بگیریم ،سیستم های صنعتی مثل ال .اس.اف،قالب تونلی  و.. جزیی از این تصویر محسوب می شوند.

حیدری در ادامه با برشمردن تکالیف قانونی مرکز تحقیقات در امر توسعه صنعتی سازی مسکن گفت: مرکز تحقیقات بر اساس قانون عرضه و تقاضای مسکن و همچنین مطابق اساسنامه ای که دهه 50 تدوین و به موضوع فناوری های نوین پرداخته است در جایگاه حاکمیتی ،مرجع تایید مباحث صنعتی سازی و فناوری های نوین شده است.

وی خاطرنشان ساخت: بنابراین مطابق قانون مذکور، هر سیستمی صنعتی که قرار باشد در نظام ساخت وساز کشور عملیاتی شود ملزم به دریافت اخذ گواهی تاییدیه و نظریه فنی مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی است.

حیدری همچنین در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن و ضرورت بهره گیری از روشهای نوین صنعتی برای عملیاتی کردن این طرح اشاره و تاکید کرد: در بحث نهضت ملی مسکن که در حال حاضر بزرگترین پروژه عمرانی کشور است،به ناچار می بایست به موضوع صنعتی سازی ورود کنیم و قسمتی از ساخت وساز این چهار میلیون واحد مسکونی را به کمک صنعتی سازی اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مرکز تحقیقات فرآیندی برای تسهیل گیری موضوع مذکور در گرفته شده است تصریح کرد: در همین راستا شرکتهایی که صاحب ایده و فکر در حوزه سیستم های نوین ساختمانی هستند با مراجعه به مرکز تحقیقات می توانند نظریه فنی اخذ کنند و البته ما سازوکاری طراحی کرده ایم که رسالتمان فقط اعطای نظریه فنی نباشد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی افزود: بنابراین علاوه بر اعطای نظریه فنی، در حوزه های اجرایی نظیر شهرهای جدید، اداره های راه و شهرسازی یا قرارگاه هایی مثل قرارگاه امام حسین که متولی این ساخت وسازها هستند ضمن معرفی این سیتسم های نوین، به عنوان مشاور و ناظر عالیه پروژه در کنار حوزه عملیاتی قرار خواهیم گرفت که این اقدام قطعا نقش موثری در بهبود ،ارتقا و بهینه سازی این سیستم ها خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا