دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تدوین لایحه مقابله با معضل فرونشست توسط کارگروه های تخصصی شورا

سید محمد آقامیری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهارداشت: قوانین فعلی برای حل معضل و مدیریت فرونشست از کارآمدی لازم برخوردار نیستند ،ضمن اینکه مقابله با این پدیده نیز به تعامل و هم افزایی بین همه دستگاه های مربوطه دارد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه کارگروه های تخصصی در شورا در بحث معضل فرونشست تشکیل شده است ادامه داد:

کارگروه های تخصصی با بهره گیری از مشاوره و نظر متخصصان امر و اساتید مربوطه در حال تنظیم لایحه ای در این زمینه هستند که محور آن تشریح وظایف و ماموریت کلانشهرها برای پیشگیری از معضل فرونشست است و امیدواریم با تصویب آن در مجلس،متولی فرونشست و وظایف دستگاه ها در این زمینه مشخص شود.

وی با اشاره به ضرورت اقدامات ملی برای مقابله با بحران فرونشست همچنین درباره اینکه فرونشست در مناطق 17 18 و 19 تهران بحرانی است تاکید کرد: معضل فرونشست دراین مناطق بحرانی نیست اما فرونشست از جنوب غرب تهران به سمت داخل شهر در حال نفوذ و پیشروی است و امیدواریم که با تنظیم دستورالعمل های اجرایی و تدوین قانون،برای مقابله با امر،اقدامات اساسی از سوی دستگاه های مربوطه صورت گیرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: خلاء قانون و نامشخص بودن تکالیف دستگاه ها در امر فرونشست زمین ،سبب شده است که علی رغم اینکه بسیاری از دستگاه ها در گسترش این معضل سهیم هستند اما سهم قصور و مسوولیت آنها مبهم باشد و بنابراین تهیه اسناد بالا دستی و چارچوب های قانونی بسیاری از ابهامات را در این زمینه رفع خواهد کرد و متولیان مربوطه در این زمینه مشخص خواهند شد و این سازوکار نقش بسیار موثری برای مقابله با این پدیده خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا