بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

آمار جدید از ساخت یک‌میلیون مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  و بر اساس اعلام وزارت راه وشهرسازی، با گذشت حدود یک سال از پروژه‏‏ مذکور تا تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ یک‌میلیون و ۳۸۳‌هزار واحد تعریف شده که از این تعداد برای ۶۲۱‌هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده، ۴۳۰‌هزار به مرحله‏‏ فونداسیون رسیده، سقف ۲۰۱‌هزار واحد زده شده، ۱۴۰‌هزار واحد به مرحله‏‏ سفت‏‏‌کاری و حدود ۶۳‌هزار واحد به نازک‏‏‌کاری رسیده است. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت راه وشهرسازی درخصوص وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن، بیشترین عملکرد در طرح نهضت ملی مسکن مربوط به استان تهران است.

در استان تهران حدود ۱۶‌هزار واحد به مرحله‏‏ نازک کاری رسیده است. رتبه دوم نازک‏‏‌کاری به خراسان رضوی با ۵۶۰۰ واحد تعلق دارد و اصفهان با ۳۹۶۲ واحد در جایگاه سوم قرار دارد. درخصوص سفت‏‏‌کاری نیز بیش از ۳۰‌هزار واحد در تهران به سفت‏‏‌کاری رسیده، خراسان رضوی با ۹۵۹۴ واحد و فارس با ۸۶۷۳ واحد در رتبه‏‏‌های دوم و سوم قرار دارند. در مرحله اسکلت و سقف نیز تهران، فارس و زنجان به ترتیب با ۳۵ هزار، ۱۵‌هزار و حدود ۱۲‌هزار واحد در جایگاه‏‏‌های اول تا سوم ایستاده‏‏‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا