راه و شهرسازیمجله خبری

شیوه ثبت اعتراض به مالیات واحدهای مسکونی خالی

به گزارش ساختمان آنلاین: سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: حسب اطلاعات واصله از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ در اجرای مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم محاسبه و از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی به اطلاع مالکین واحدهای مذکور رسیده است، لذا مالکان واحدهای یاد شده حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نمایند. در غیر اینصورت برابر مقررات نسبت به مطالبه و محاسبه جرایم مقرر در قانون اقدام خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: در صورت عدم پذیرش مالیات تعیین شده (از جمله خالی نبودن ملک یا عدم مالکیت)، این اشخاص با انتخاب گزینه عدم پذیرش و انتخاب دلیل آن به درگاه سامانه املاک و اسکان کشور وزارت راه و شهرسازی هدایت شده تا نسبت به ثبت، اصلاح و بروز رسانی اطلاعات املاک خود در سامانه اقدام نمایند.

بر اساس این اطلاعیه، بدیهی است حذف یا تعدیل مالیات اعلام شده منوط به اعلام مراتب اصلاح و یا غیرخالی بودن واحد مسکونی از طریق وزارت راه و شهرسازی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا