راه و شهرسازیفن آوری های ساختمانیمجله خبری

آسمان‌خراش ۱۲۰ کیلومتری بن سلمان/عکس

به گزارش ساختمان آنلاین: به نقل از روزنامه میرر، احداث این آسمان‌خراش احتمالا حدود ۱ تریلیون دلار هزینه لازم دارد و در پایان کار می‌تواند میزبان ۵ میلیون نفر باشد.

آسمان‌خراش ۱۲۰ کیلومتری بن سلمان/عکس

وال استریت ژورنال اسناد برنامه‌ریزی محرمانه‌ای را که جزئیات مربوط به «خط آینه» را نشان می‌دهد، منتشر کرد که طبق آن اگر این آسمان خراش با موفقیت ساخته شود، به بلندترین ساختمان در جهان تبدیل خواهد شد.

طرفین این آسمان خراش آینه‌ای خواهد بود و ارتفاع آن از برج امپایر استیت آمریکا فراتر می‌رود.

خط آینه قرار است قطار سریع‌السیر خودش را داشته باشد تا مردم بتوانند ظرف مدت ۲۰ دقیقه از ابتدا تا انتهای آن را طی کنند. به‌علاوه، قرار است در این مجموعه شاهد مزارع عمودی، یک استادیوم ورزشی و یک بندرگاه باشیم.

آسمان‌خراش ۱۲۰ کیلومتری بن سلمان/عکس

ولیعهد عربستان محمد بن سلمان قصد دارد شهری با کربن صفر در یک خط ۱۷۰ کیلومتری بسازد و این ساختمان به مرکز شهر بیابانی جدید به نام نئوم تبدیل شود – که تقریباً به اندازه ماساچوست خواهد بود.

بن سلمان گفت که می‌خواهد کشورش پروژه‌ای ساختمانی به نماد و جاودانگی اهرام مصر را در خود جای دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا