بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

قیمت مسکن در کانادا باز هم کاهش یافته است

به گزارش ساختمان آنلاین:   قیمت خانه در کانادا بیشترین کاهش ماهانه خود را در 17 سال گذشته تجربه کرد زیرا تأثیر نرخ های بهره بالاتر در سراسر کشور گسترش یافت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روز جمعه توسط انجمن املاک و مستغلات کانادا، قیمت میانگین یک خانه در ژوئن 1.9 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. این سومین ماه متوالی است که قیمت ها کاهش می یابد و بزرگترین کاهش یک باره قیمت ها به سال 2005 باز می گردد.

با وجود تورم در بالاترین سطح از اوایل دهه 1980، بانک مرکزی کانادا به سرعت هزینه استقراض را افزایش داد و نرخ سیاست خود را از 0.25 درصد از ابتدای مارس به 2.5 درصد افزایش داد. این اقدام باعث چرخش ناگهانی در بازار شده است زیرا خریداران زیادی قادر به تامین مالی نیستند. همچنین فروش ملک در ماه ژوئن 5.6 درصد به صورت ماهانه کاهش یافت.

تورنتو بزرگ، بزرگ ترین شهر این کشور و مرکز صنعت مالی آن، شاهد کاهش 4.5 درصدی قیمت ها در طی سه ماه بوده و به 1.21 میلیون دلار (حدود 928000 دلار آمریکا) رسیده است. اما این کاهش در شهرهای کوچک و شهرهای اطراف تورنتو شدیدتر است، زیرا این مناطق در طول همه گیری COVID-19 بیشترین افزایش را داشته است و مردم از آزادی کار از راه دور برای دور شدن بیشتر استفاده می کنند.

اوکویل، در حومه غربی تورنتو، در سه ماه گذشته شاهد کاهش 10 درصدی قیمت بوده است، در حالی که قیمت ها در شهر لندن انتاریو، که حدود دو ساعت با ماشین از تورنتو‌ فاصله دارد، 13 درصد کاهش یافته است.

رکود در حال تبدیل شدن به به یک بحران گسترده است. در وینیپگ، قیمت ها در ماه ژوئن 2.4 درصد کاهش یافت. همچنین قیمت ملک در ونکوور و حومه آن، ادمونتون و هالیفاکس سقوط کرد.

در مونترال، قیمت ها 1.3 درصد کاهش یافت. دارن کینگ، اقتصاددان در بانک ملی کانادا، در مصاحبه ای گفت: «از نوامبر به تدریج از سرعت کاهش یافته است«.

کینگ گفت که بازار دومین شهر بزرگ کانادا «بسیار کمتر وحشیانه» از برخی مکان های دیگر است، زیرا مقرون به صرفه تر است و عرضه مسکن همچنان بسیار محدود است. او گفت که با این وجود، بانک پیش بینی می کند که قیمت ها تا پایان سال 2023 حدود 10 درصد در مونترال و 15 درصد در تورنتو کاهش خواهد یافت.

در سطح ملی، کاهش قیمت در ژوئن (خرداد)شتابی از کاهش 0.5 درصدی مشاهده شده در ماه می و کاهش یک درصدی در آوریل بود.

این اولین بار از سال 2019 است که قیمت مسکن در سطح ملی برای سه ماه متوالی کاهش می یابد، این پدیده پس از دو سال رکوردشکنی برای بازار مسکن کانادا که در آن قیمت معیار 50 درصد جهش کرد، به دست می آید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا