دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

رایزنی شهرداری تهران با نظام مهندسی برای کاهش زمان آزمایشهای ژئوتکنیک خاک

به گزارش ساختمان آنلاین:   با توجه به هدف شهرداری تهران برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی،چندی پیش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به دنبال آن شد که تیپ سازی آزمایشهای خاک را جایگزین آزمایشهای ژئوتکنیک شود.

این تصمیم با اعتراض ریاست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مواجه شد ،به طوری که ایشان در صحن شورا در حضور شهردار تهران بر عدم امکان حذف آزمایشهای ژئوتکنیک به دلیل مشکلات فرونشست و متنوع بودن خاک تهران تاکید کردند که شهردار تهران نیز وعده داد این آزمایشها حذف نخواهند شد.

با گذشت چند هفته از این موضوع ،مکاتبه سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با رئیس سازمان نظام مهندسی تهران با مضمون برگزاری جلسه درباره تبادل نظر در خصوص تیپ سازی نوع خاک،مجددا شائبه احتمال حذف آزمایشهای ژئوتکنیک خاک را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین در متن نامه ای که از سوی حامد سلیمی،سرپرست اداره کل معماری و ساختمان به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ارسال شده آمده است: پیرو مکاتبه صورت گرفته،در رابطه با تیپ سازی آزمایشات خاک و با عنایت به لزوم بررسی و تبادل نظر در خصوص تیپ سازی نوع خاک در نقاط مختلف شهر تهران و بر اساس نتایج حاصله از آزمایشات خاک در ساختمانها،خواهشمند است دستور فرمایید نماینده مطلع و تام الاختیار آن امور در جلسه ای که به همین منظور در دفتر این اداره کل تشکل می شود حضور به هم برسانید.

یکی از مهندسان حاضر در این جلسه در گفتگو با ساختمان آنلاین با بیان اینکه صبح امروز جلسه مذکور برگزار شده است تاکید کرد: تمامی نمایندگان حاضر در این جلسه که متشکل از سازمان های مختلفی نظیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،سازمان آتش نشانی و… بودند ،همگی متفق القول بودند که امکان حذف آزمایشهای ژئوتکنیک خاک وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به این اتفاق نظر،سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران به نمایندگان سازمان نظام مهندسی پیشنهاد داد که این سازمان ظرف دو هفته پیشنهاد خود را برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت در حوزه ژئوتکنیک به این اداره کل ارایه دهد.

این عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اذعان داشت: در این جلسه پیشنهاد شد همزمان با صدور برگه های دستور نقشه ،نسبت به ثبت برگه تعهد آزمایشهای ژئوتکنیک خاک اقدام شود که تحقق این مکانیزم قطعا نقش اثری گذار در کاهش زمان آزمایشهای مذکور به دنبال خواهد داشت و از این رهگذر هم زمان صدور پروانه ساخت کاهش پیدا خواهد کرد و هم ملاحظات فنی صدور پروانه حذف نخواهد شد .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا