بورس و بازارمجله خبری

بازار اجاره مسکن نگاه راهبردی می‌خواهد

به گزارش ساختمان آنلاین: علی فرنام با اشاره به انباشت تقاضا  در بازار مسکن اظهار کرد: یکی از دلایل ایجاد بحران در بخش استیجاری، کمبود عرضه مسکن بوده است.

وی ادامه داد: در هیچ دولتی به طور جدی ساماندهی بازار استیجاری را نداشته‌ایم. بازار اجاره فقط قیمت‌گذاری -تعیین میزان افزایش نرخ اجاره‌بها- نیست. وزارت راه و شهرسازی باید به‌طور مستمر نه به صورت واکنشی و هیجانی در این بخش اقدام کنند.

وی با بیان این‌که باید برای کنترل بازار اجاره، بسته‌های موثری اجرا شود،‌تصریح کرد: با توجه به منابع محدود و مشکلات موجود،‌نگاه راهبردی این است که در جاهایی که التهاب وجود دارد،‌ساماندهی در اولویت قرار گیرد.

کارشناس اقتصاد مسکن یادآور شد: در بخش تولید مسکن باید بر اساس قانون اساسی برای کم‌درآمدها خانه بسازیم. باید کارخانه‌های بزرگ که درآمدهای میلیارد دلاری دارند به مسئولیت اجتماعی خود در قبال کارگران عمل کنند. در این بین نیز دولت بایستی برای مسکن کارگران تخفیف 50 درصدی مالیات را در مسکن کارگری اعمال کند.

فرنام بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط دیوان محاسبات کشور دهک های یک،‌دو و سه نمی‌توانند اقساط طرح‌های حمایتی مسکن را پرداخت کنند. بنابراین اینها شرایط حادی دارند که باید در اولویت قرار گیرند. از سوی دیگر با اقداماتی از جمله مجوزهای ساخت در بخش مسکن بدون این‌که پولی خرج شود سنگ‌های بزرگ را برداریم.

وی با اشاره به این‌که صدور این مجوزها 8 تا 16 ماه زمان می‌برد،‌گفت: اگر بتوانیم این زمان را به 2 ماه کاهش دهیم،‌ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و در  نتیجه تولید مسکن رونق می‌گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا