اجتماعیراه و شهرسازیمجله خبری

 شورای عالی استان‌ها باید در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری کشور، مرجعیت داشته باشد

به گزارش ساختمان آنلاین:  پرویز سروری رئیس این شورا که در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری از حامیان شوراها و از مسئولان بسیار معتقد به شوراها است که این موضوع ما را امیدوار به حمایت‌های ایشان می‌کند.

وی افزود: جامعه شورایی کشور با ۱۲۶ هزار عضو که از دل مردم آمده‌اند، یک ظرفیت بی بدیل است و فرمان امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۵۸ و دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مورد شوراها، نشان از جایگاه و اهمیت شوراها در منظومه فکری ایشان دارد.

سروری خاطرنشان کرد: متاسفانه حوادث و مشکلات ابتدای انقلاب باعث شد شوراها با تأخیری ۲۰ ساله کار خود را آغاز کنند و هنوز هم نتوانسته‌ایم به جایگاه مدنظر و ساختار شورایی مطلوب برسیم.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با هماهنگی و هم افزایی بی سابقه که میان دولت، مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دوره وجود دارد، امید داریم مشکلات، تبدیل به فرصت شود و این یک فرصت طلایی برای ارتقای جایگاه شوراها است.

وی با اشاره به عزم دولت و مجلس برای بهبود وضعیت و عملکرد شوراها، گفت: در قوه قضائیه نیز شاهد اقدامات عدالت محوری در این دوره هستیم و این قوه خود را در معرض مطالبات مردم قرار داده است و مردم به راحتی می‌توانند در رابطه با نقاط ضعف قوه قضائیه به این قوه شکایت ببرند.

سروری بیان کرد: برای موضوعات بسیار مهمی که در رابطه با تعاملات قوه قضائیه با جامعه شورایی وجود دارد، امکان و ظرفیت‌های خوبی فراهم شده که امیدواریم بتوانیم با کمک دستگاه قضا مشکلات را رفع کرده تا این استفاده حداقلی از جامعه فراگیر و انقلابی شورایی کشور به بهره‌مندی حداکثری برسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، نظام مردم پایه است و هر مقدار که مردم در ارکان تصمیم‌گیری حضور داشته باشند، امنیت و عزت و مانایی نظام تقویت خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با نگاه مثبت و حل محور قوه قضائیه می‌شود درصد قابل ملاحظه‌ای از چالش‌های موجود مردم در موضوعات مدیریت شهری را حل و فصل کرد.

سروری با اشاره به اینکه در قانون اساسی آمده که شورای عالی استان‌ها برای جلوگیری از تبعیض به وجود بیاید، گفت: اما آن چیزی که قانون اساسی تأکید می‌کند با وضعیت فعلی شوراها، فاصله بسیاری دارد و یک بیگانگی بین آنچه هست و آن چیزی که باید وجود داشته باشد را مشاهده می‌کنیم.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به جایگاه ویژه شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی، خاطرنشان کرد: مطابق آنچه در قانون اساسی آمده، شورای عالی استان‌ها باید در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری کشور مرجعیت و مدخلیت داشته باشد و این نیاز به امکانات و زیرساخت‌هایی دارد که بتواند به مطالبه قانون اساسی از خودش پاسخ مناسب دهد اما با وضعیت کنونی امکان‌پذیر نیست و البته امید داریم در دوره فعلی شرایط را با همکاری و تعامل با سایر نهادها و دستگاه‌ها، بهبود و ارتقا بخشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا