دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تامین مالی پاشنه آشیل جریان احیای بافت‌های فرسوده است

جعفر شربیانی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  درباره تاثیر مشوق های در نظر گرفته شده از سوی شهرداری برای تحرک بخشی به فرآیند بهسازی بافتهای فرسوده گفت: شهردار تهران پیش بینی کرده است که مشوقهای نوسازی به صدور 5 هزار و 235 پروانه ساخت در بافت فرسوده در سال جاری منجر خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اما به نظر می رسد یکی از از چالشهای بزرگ بافت فرسوده تامین مالی است و به خصوص این معضل برای ساکنان جنوب تهران که بنیه مالی ضعیف تری دارند به مراتب بیشتر خواهد بود و بنابراین به این مساله باید توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه باید مشخص شود که آیا ارایه یک طبقه تشویقی اضافه بنا به ساکنان بافتهای فرسوده ،در ارتقای انگیزه آنها و همچنین سرمایه گذاران برای مشارکت در امر بازآفرینی بافتهای ناکارآمد شهری موثر خواهد بود یا خیر اذعان داشت: به نظر من تأمین اعتبارات مالی ،پاشنه آشیل احیای بافت فرسوده است و من همیشه معتقدم که ارایه بسته های انگیزشی نظیر اضافه بنا بخشی ازراهکار برون رفت از وضعيت موجود بافتهای فرسوده است و مابقی اش موضوعات تامین مالی این بافتها است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران همچنین درباره الگوهاي رونق بخشي، نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده شهري نیز یادآورشد: باید به جای اینکه به صورت پلاک به پلاک به سراغ احیای بافتهای فرسوده برویم به صورت بلوکی نسبت به احیای بافتهای فرسوده اقدام کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا