راه و شهرسازیمجله خبری

صدور ماهانه 6 هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده

به گزارش ساختمان آنلاین:   علیرضا زاکانی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالات و تذکرات اعضای شورا با بیان اینکه تونل شهید متوسلیان توسط بخش خصوصی انجام می شود، اظهار کرد: بزرگراه شهید شوشتری به صورت مشارکتی انجام می شود که آورده هایی نیز برای ما خواهد داشت. در زمینه بزرگراه شهید بروجردی تملک ها را آغاز کردیم که گشایش ها انجام شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در خصوص شهر آفتاب کارکردها افزایش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه تعداد نمایشگاه های این مجموعه را افزایش خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» شعار نبوده بلکه چشم انداز است، گفت: مدیریت ما التماسی نبوده بلکه احترامی است. پیش رفتن بر اساس قانون جامع پایتخت زمان بر خواهد بود.

زاکانی همچنین تصریح کرد: ما از فرصت حضور آقای قالیباف در مجلس استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های ما آرزوهای بزرگ نبوده بلکه واقعیت است، اظهار کرد: کاهش فاصله شمال و جنوب با بازطراحی انجام می شود و با جدیت دنبال خواهیم کرد. تحولات بزرگی در منطقه ۱۱ و ۱۷ انجام شده و در منطقه ۱۸ بالغ بر ۸۰۰ هکتار دستخوش مصوبات کمیسیون ماده پنج قرار گرفته است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه طرح ها مصوب شده و آرزو نیست، خاطرنشان کرد: وقتی خیابان قزوین مصوب شد دست آن منطقه باز شد. اصلاح دماوند در اولویت ماست و تغییر آن تحول در چند منطقه است که هرکدام از این اقدامات، کارهای زیادی به شمار می رود.

زاکانی افزود: ما هر دو هفته یکبار ۱۸ یا ۱۹ مصوبه داریم که کار دو ماهه ما کار یک ساله بوده است. این موارد قابل مقایسه نیست. شورا دستاوردهای خود را نابود نکند.

وی با بیان اینکه ماهیانه پنج تا شش هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده صادر می شود، گفت: این اقدام یک تحول بزرگ است و اگر به آن توجه نشود مشکلات زیادی در حوزه ایمنی گریبان گیر ما خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه یکی از کارهای جدی ما در حوزه صیانت افزایش توان یگان حفاظت است، گفت: ما برای پرداخت حقوق، حتی ریالی چیزی را نفروخته ایم و نیاز نداشته ایم که برای پرداخت حقوق، اجناس را بفروشیم.

وی تأکید کرد: شهرداری در دو سال قبل در تکانه مالی شدیدی قرار داشته است. قرار نیست خود و شورا را با دوره قبلی مقایسه کنم. سال گذشته برای سه ماه پرداخت حقوق، پول قرض گرفته اند اما ما ۱۰ ماه حقوق را بدون ریالی قرض، پرداخت کرده ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی داشت، تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان از سوی بانک صنعت و معدن مطرح شد و ما از ظرفیت قانونی رفع موانع تولید استفاده کردیم و این میزان بدهی را کاهش دهیم. جلسات متعددی را برگزار کردیم تا این سه هزار میلیارد تومان از بدهی ها کم شود.

وی ادامه داد: موارد و سرمایه هایی که داریم باید برای بدهی خود استفاده کنیم. با بانک شهر تفاهم کرده ایم که ساختمان اطلاعات را در اختیار قرار دهیم و یک سوم بدهی را کاهش دهیم. این اقدامات را انجام می دهیم که سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی به عنوان سود بانکی نپردازیم.

زاکانی تأکید کرد: ما از یک تهدید به عنوان فرصت استفاده می کنیم و برای دیگر بانک ها نیز این اقدام را انجام خواهیم داد.

شهردار تهران با بیان اینکه چشم انداز ده ساله سلیقه نبوده بلکه الزام قانونی ما به شمار می رود، گفت: ما از این الزام قانونی، فرصت خلق کرده ایم. ۲۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مترو نیاز داریم. نباید چشم انتظار دولت باشیم هرچند دولت بزرگترین خدمت را در این زمینه به ما ارائه می دهد. دولت در این دوره ۷۷ میلیون یورو را پیگیری می کند. دولت قبل خواب بوده و این دولت بیدار است و موضوعات را پیگیری می کند.

وی همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص تهران بیانات متعددی داشته اند. برنامه ها بر اساس طرح جامع و طرح تفصیلی است اما ما کاملا مسیر قانونی را طی می کنیم و چشم انداز بر اساس اسناد بالادستی و مبتنی بر مشارکت است.

زاکانی با بیان اینکه در خصوص درآمدها هر هفته یک یا دو جلسه برگزار می شود، گفت: تقسیم کار انجام می شود. شهر سلیقه ای اداره نمی شود و بر اساس قانون است.

شهردار تهران تأکید کرد: به جای برنامه پنج ساله، برنامه ها چهار ساله خواهد بود. نامه ای به شورا ارسال کردم که شورا سیاست های خود را اعلام کند تا ما بر آن اساس برنامه های خود را ارائه دهیم.

زاکانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که سهم بودجه شهرداری از ۲۲ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد، گفت: خودمان را برای ۸۳ هزار میلیارد تومان آماده می کنیم. اگر امکان پذیر نشد از مردم عذرخواهی می کنیم اما توقع خودمان را از خودمان بالا خواهیم برد.

وی افزود: در زمینه آلودگی هوای شهر تهران، جلساتی را برگزار کردیم و با اینکه خارج از وظایف شهرداری است، موارد را پیگیری می کنیم.

شهردار تهران با اشاره به تفکیک پهنه های مدیریت پسماند، یادآور شد: اگر این تفکیک با فناوری های نوین صورت بگیرد، مزاحمت برای ساکنان ایجاد نمی شود. جنبه سنتی ما مشکلات را رقم می زند و اگر بر اساس فناوری باشد مشکل ساز نخواهد بود.

وی به افزایش حقوق کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: غیر از ۱۰ درصد افزایش حقوق، میزان ۲۰ تا ۲۵ درصدی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

زاکانی با بیان اینکه ما هم آرمان گرا و هم واقع بین هستیم، اظهار کرد: ما برای تمام مواردی را که مطرح کردیم، برنامه های خود را آغاز کرده ایم. این موارد آرزو نیست.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه اقدامات در شأن مردم است، تصریح کرد: چشم انداز ۱۰ ساله ناظر بر قانون است و برش سالیانه آن در بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قرار بر این شد برای پروژه های شهری، ماه شمار در نظر گرفته شود که مردم در جریان برنامه ها باشند که طرح ها چه زمانی اتمام می رسد.

زاکانی با اشاره به اینکه در خصوص شهر انسان محور سال گذشته هزار و ۵۰۰ کیلومتر بر مدار خانواده جانبازان و معلولان قرار گرفت، اظهار کرد: بخشی از آن در سال قبل انجام شد و ۶۰۰ کیلومتر آن نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۷۸۰ کیلومتر راه مردم دور شده و به دنبال آن هستیم که با ایجاد تقاطع ها به ۵۷ کیلومتر برسد که مصرف انرژی و زمان را کاهش خواهد داد.

شهردار تهران با اعلام اینکه در بخش سرمایه گذاری اقدامات ادامه خواهد یافت، گفت: اینگونه نیست که در همایش فرصت های سرمایه گذاری، اقدامات را دو روزه پیگیری کرده و آن را رها کنیم. سرمایه ۲۳۰ پروژه خرد و بزرگ شناسایی شده است. ما با بانک ها و بخش خصوصی در حال برگزاری جلسه هستیم و موارد را در این زمینه دنبال می کنیم.

وی افزود: من در خصوص اقدامات انجام شده صحبت نکردم و ناظر بر موارد مبتنی بر سرمایه گذاری در بخش های مختلف سخن گفتم.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم مشکلات را حس می کنند، اظهار کرد: من این موضوع را در نماز جمعه مطرح کردم که اگر مردم این مشکل را در بخش مسکن احساس می کند، برنامه ما در این زمینه چیست.

وی با اعلام اینکه کلان پروژه ها پاسخگوی مسائل در توسعه حمل و نقل عمومی و آلودگی هواست، یادآور شد: مقام معظم رهبری اعلام کردند که امیرکبیر سه سال بیشتر کار نکرد و نام او در تاریخ ثبت شد. چهار سال زمان زیادی برای ماست که کار کنیم.

زاکانی با تأکید بر اینکه سالیانه برنامه های جهانی به سمتی پیش رفته که توسعه بر اساس حمل و نقل را انجام دهد، گفت: ما بر اساس فرهنگ و هویت خود اقدامات را انجام می دهیم و این برنامه ها مبتنی بر الزامات قانونی است.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: منابع مالی ما بر اساس مشارکت های مردمی و منابع داخلی است که بخشی از این منابع داخلی، دولتی و بخشی از آن بر اساس بودجه شورای اسلامی شهر است.

وی با بیان اینکه در زمینه مسکن استیجاری در بسیاری از کشورها قدرالسهم مشخص شده است، گفت: ما به دنبال این هستیم که در ساخت و اجاره داری شهر سهم داشته باشیم تا مردم با مشکل مواجه نباشند.

زاکانی تأکید کرد: در حوزه گردشگری، ۱۰ هتل لکه گذاری شده که سرمایه گذاران در آن مشارکت کنند.

شهردار پایتخت با اعلام اینکه در انتصابات ۹۲.۳ درصد از نیروهای داخلی استفاده شده است، یادآور شد: در ارتباط با سرمایه گذاران جلساتی را برگزار کردیم و از اعضای شورا نیز درخواست می کنیم که سرمایه گذاران را معرفی کنند که تاکنون تعدادی از اعضا سرمایه گذارانی را معرفی کرده که افقی را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه اداره پایتخت طاقت فرسا هست اما بن بستی ندارد، تأکید کرد: امیدواریم کارسازی شود که بتوانیم کارهای بزرگی را در شهر دنبال کنیم.

زاکانی با بیان اینکه دولت امسال فرصت نوسازی ۹۰۰ دستگاه اتوبوس را به ما داده است، خاطرنشان کرد: کارخانه سمنان در حال تولید بوده و قدرالسهم ما را تأمین می کند. در تامین اتوبوس برقی نیز وارد عمل شده ایم. هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در دستور کار اورهال قرار گرفت که بر اساس امکانات انجام شود و اعلام کرده ایم که از دو هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس معیوب اگر امکان بازسازی وجود دارد انجام شود.

وی در پایان گفت: در خصوص کاهش زمان صدور پروانه، منظور ما پروانه شهرسازی است که به سرعت می توان اقدام کرد اما پروانه ساخت اقتضا و زمان خاص خود را دارد و دو ماهه است. در کاهش زمان صدور پروانه الزام قانونی داریم. ما دنبال می کنیم که پروانه را در بازه ای مشخص صادر کنیم و افزایش سرمایه را در سرمایه گذاری بخش مسکن داشته باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا