دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

حداقل متراژ مساحت مسکن استطاعت پذیر 45 متر مربع است

علیرضا زاکانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساختمان آنلاین  در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان از لزوم احداث واحدهای کوچک متراژ برای برقراری عدالت محوری در حوزه مسکن خبر داده اند و با توجه به این امر آیا اساسا موافق ساخت مسکن کوچک متراژ هستید اظهارداشت: در قالب ساخت مسکن استطاعت پذیر حداقل مساحت مسکن 45 متر مربع و حداکثر 105 متر مربع در نظر گرفته شده است و همچنین برخی از این واحدها در متراژهای 65 و 85 متری ساخته خواهند شد و به طور کلی الگوی مساحت ساخت مسکن متنوع خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ساختمان آنلاین  مبنی بر اینکه ،با توجه به ورود شهرداری تهران به حوزه مسکن و اجاره بها ،آیا شهرداری تسهیلات تشویقی برای سازندگانی که در حوزه مسکن استیجاری ورود کنند در نظر خواهد گرفت تاکید کرد: قطعا ارایه سیاستهای تشویقی برای واحدهایی که با هدف اجاره داری ساخته شوند در دستور کار خواهد بود و تمامی این موارد در قالب بسته های سیاستی که برای حوزه مسکن در نظر گرفته شده است گنجانده خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران ادامه داد: ما می‌توانیم راحتی و آرامش را برای شهروندان تهرانی ایجاد کنیم برای همین ما از قدر السهم خودمان بخشی که به شهرداری تهران تعلق می‌گیرد، برای خانه‌های استیجاری قرار می‌دهیم.

زاکانی با اشاره به اینکه دستور العمل استفاده از این خانه‌ها نیز به زودی مشخص می‌شود که زوج‌های جوان و خانواده‌های نیازمند چگونه می‌توانند از این خانه‌ها استفاده کنند؛ بیان کرد: ما شرایط را به گونه‌ای پیش می بریم که به عنوان یک عنصر فعال در حوزه استیجاری شهر و اثرگذار در بازار اجاره بهای خانه‌ها حضور داشته باشیم.

وی یادآور شد: همچنین در حال پیگیری اجاره داری حرفه‌ای در شهر تهران هستیم تا سازنده‌های مختلف از ما تسهیلات دریافت کنند و بعد ساخت خانه اجاره داری حرفه‌ای را پیش بگیرند تا بازار اجاره مسکن تبدیل به بازار مکاره‌ای نشود که هر کسی که از راه می‌رسد هرچقدر که می‌خواهد اجاره بها بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا